Klacht: Contract wijzigen

SiBe op 22 juni 2023 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Wij sluiten een 3-jarig contract af. Ergens is het niet goed gegaan, want we lezen in de overeenkomst die ons via de mail is verstuurd dat we een 1-jarig contract hebben. M’n man belt Eneco meerdere malen, maar gezien de lange wachttijden lukt dit niet tijdens de pauze om er op tijd doorheen te komen (weg pauze). 10 Dagen na het afsluiten van de overeenkomst belt mijn man op een vrije dag en na lang wachten krijgt hij te horen dat dat niet aangepast kan worden. Wel als we akkoord gaan met het tarief dat die dag geldt. Vandaag heb ik nogmaals gebeld, ben al 20 jaar klant en kom mijn verplichting altijd trouw na. Daarbij hebben wij eerder gebeld, maar door de lange wachttijden bij Eneco konden wij niet eerder Eneco telefonisch spreken. Wanneer we via de chat of mail contact hadden gezocht, dan konden ze zien dat we eerder contact hadden gezocht: iedereen kan wel zeggen dat het contract niet klopt, dus daar gaan ze niet aan beginnen! Ik geef 1x in al die jaren aan dat er iets niet klopt, ben teleurgesteld in Eneco hoe het blijkbaar omgaat met deze zaken die mogelijk in het voordeel van de klant zijn.

Het 1-jarig contract aanpassen naar een 3-jarige contract, waarbij de prijs van za 10 juni 2023 geldt.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Eneco

9 maanden geleden - Beste heer, mevrouw, Bedankt voor het delen van uw klacht. U geeft aan dat u al langer klant bent bij ons en kiest voor een 3 jarig contract. U vraagt ons om een oplossing. Kunt u het klantnummer bijwerken in uw klantgegevens? Dan zoek ik dit graag voor u uit. Groet, Audrey Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht SiBe

9 maanden geleden - Beste Audrey, Bedankt voor uw reactie! Waar ik moeite mee heb, is dat wanneer ik gebruik had gemaakt van chat of app het wel mogelijk was om dit achteraf aan te passen. In de wachtrij staan en dan moeten ophangen omdat de pauze voorbij is, geldt niet omdat dit niet aan te tonen is. Als het goed is kan Eneco zien dat wij een makkelijke klant zijn en nu voor het eerst in twintig jaar aangeven dat er iets niet niet goed gegaan is. Dat vind ik spijtig. Mvg S. Beekhuizen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 26 juni 2023 om 14:18 geantwoord

Beste meneer, mevrouw Beekhuizen,

Hartelijk dank voor het toevoegen van uw klantnummer. Ik kan mij goed voorstellen dat het niet prettig is als er iets niet goed is gegaan. Ik heb de situatie daarom uitgezocht. Via deze weg reageer ik op uw bericht.

Op 10 juni 2023 heeft u online een 1-jarig contract afgesloten. Op dat moment waren er geen storingen waardoor u bijvoorbeeld het verkeerde contract heeft ontvangen. Het is niet mogelijk om dit later aan te passen met de prijzen van 10 juni. Wanneer u het contract had geannuleerd en wij een 3 jarig contract hadden afgesloten met u, gelden de prijzen van het moment waarop u het 3 jarig contract aangaat.

Ik kan mij voorstellen dat dit niet het antwoord is wat u had verwacht. Helaas kan ik u geen beter nieuws brengen. Wanneer u in de toekomst spoedig een medewerker wenst te spreken of iets aan Eneco door wilt geven, raad ik u aan gebruik te maken van ons contactformulier op de website, onze chatfunctie of sociale media kanalen. Reageren op een contractbevestiging is eventueel ook mogelijk.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u nog een prettige dag toe.

Groet,

Manon
Eneco Webcare

SiBe

Heeft op 26 juni 2023 om 15:26 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik heb weinig keus dan op dit moment hier genoegen mee te nemen. Als Eneco niet binnen het jaar met een beter aanbod komt (dat is telefonisch afgesproken) dan gaan wij als het contract afgelopen is overstappen naar een andere aanbieder. Prijzen zullen ergens anders mogelijk niet heel veel schelen, maar ook wij zijn er van overtuigd dat wij wel voor 3-jaar gegaan zijn en missen het vertrouwen van Eneco in de klant. Bedankt voor de reactie.

Alle klachten die gemeld zijn door SiBe