Klacht: Contract opgesteld zonder toestemming

Michael Aken, van op 25 maart 2022 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

e monteur is 1 maand geleden geweest voor een onderhoudsbeurt welke niet uitgevoerd kon worden gezien 2 jaar geleden de vorige monteur zijn werk niet goed had gedaan. Na 1 maand nam ik maar telefonisch contact op want er werd mij een belofte gedaan dat ik de offerte binnen 5 werkdagen zou ontvangen.

De monteur heeft een prijs doorgegeven van 220 euro inclusief materiaal en arbeid na aftrek van de 50 euro korting. Hier heb ik namelijk meerdere malen specifiek om gevraagd.

Ondanks het feit dat er door jullie monteur een fout is gemaakt 2 jaar geleden mag ik er nu voor betalen. 2 jaar geleden moest ik door dezelfde monteur ook al een x bedrag bij betalen en werd er zonder mijn akkoord vanuit het niets een service abonnement opgesteld. Ook deze kosten voor een abonnement welke niet officieel bestaat zouden gecompenseerd moeten worden.

En nu volgt er een 3e rekening..

Ik zie nu een offerte van 100 euro meer. Er worden teveel fouten gemaakt door jullie.

Als er fouten worden gemaakt door Eneco dan verwacht ik ook dat jullie het kostenloos voor mij gaan oplossen. Dit heet service en vooral omdat het nu al de 3e keer is. Heb al 2 keer kosten zelf betaald doordat jullie monteur dus 2 jaar geleden 1 rekening heeft opgesteld 2 een service abbonement heeft afgesloten zonder mijn toestemming. Ik ben niet van plan om voor de 3e keer te moeten betalen voor fouten die door jullie zijn gemaakt.

Ik voel me ongehoord en belazerd, keer op keer.

Als u niet wilt meewerken aan een oplossing, dan meld ik dit bij de Geschillencommisie Energie want ik wil niet nogmaals de dupe worden van jullie fouten.

Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Gewenste Oplossing:

Premie terug van abonnement welke opgesteld is zonder mijn toestemming. Ik heb enkel geïnformeerd naar de mogelijkheden.

Compensatie 300 euro werkzaamheden welke door monteur over het hoofd is gezien.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 25 maart 2022 om 14:55 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Eneco

3 jaren geleden - Beste mevrouw Van Dijk-Lazakis, Bedankt voor het sturen van uw klantgegevens. Uw klacht is al in behandeling bij een klachtafhandelaar. Deze neemt contact met u op. Groet, Tina

Bericht van Eneco

3 jaren geleden - Beste mevrouw Lazakis, Wat jammer dat u een hogere offerte heeft ontvangen dan verwacht. Dit is natuurlijk nooit fijn. Het klopt dat de eerste monteur u had moeten informeren over de rookgasafvoer. Dit heeft geen invloed op de kosten van het aanpassen van de rookgasafvoer. Tijdens het eerste bezoek is de rookgasafvoer gebeugeld. Deze kosten zijn gecrediteerd op de offerte. Er is contact geweest met onze expert. Hij heeft u aangegeven dat het bedrag waarschijnlijk rond de €200,00 zal uitkomen. Dit is een inschatting geweest en geen definitieve prijsafspraak. Wilt u nieuwe offerte ontvangen met dezelfde prijs? Dan hoor ik het graag. Laat u de werkzaamheden niet door ons uitvoeren? Dan is de optie om het contract per opstartdatum 31-12-2019 te beëindigen. U geeft aan dat u niet op de hoogte was van het onderhoudscontract op de mechanische afzuiginstallatie. Er is twee keer onderhoud uitgevoerd. De overeenkomst is inmiddels beëindigd per 15-3-2022. We passen de datum niet aan. U heeft de service ontvangen waarvoor u heeft betaald. Ik wens u een fijne avond toe. Met vriendelijke groet, Natalie Eneco webcare

Alle klachten die gemeld zijn door despina17