Klacht: Afwijkende (hogere) m3 gasprijzen in maandelijkse energie rapporten, ondanks overeengekomen m3 prijs in 3 jaarlijks contract

Frank op 15 oktober 2021 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Onlangs Eneco hierover aangeschreven, die mij na drie mails kon garanderen dat een overeengekomen m3 prijs voor de gehele contract periode van 3 jaar gehandhaafd zou blijven.

In mei 2018 een nieuw 3 jarig contract afgesloten met een m3 prijs van € 0,66
In de maandelijkse energie rapporten klopte deze prijs van Juni 2018 t/m november 2018 € 0,66 p/m3
Vanaf december 2018 t/m november 2019 liep de prijs op naar € 0,73 p/m3
Vanaf december 2019 t/m november 2020 werd er zelfs een prijs van € 0,81 p/m3 berekent
Vanaf december 2020 t/m april 2021 nog hoger € 0,84 p/m3
Een prijsverschil ten nadele van € 0,18 per m3 op de afgesloten contract prijs in 2018 van € 0,66

Commentaar van Eneco in eerste instantie; konden mij garanderen de overeengekomen gasprijs per m3 het gehele contractduur zou blijven gehandhaafd.
Commentaar van Eneco in tweede instantie; een mogelijk verschil zou kunnen zitten in de netbeheer kosten en belasting???? terwijl deze apart in rekening worden gebracht

Gewenste Oplossing:

Eneco zou zich hierin moeten verdiepen en de gebruiker in het gelijk moeten stellen, heb berekent dat ik € 507,00 te veel heb betaald over een 3 jaarlijkse contract periode door het steeds hoger worden van de m3 prijs

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Eneco

3 jaren geleden - Beste heer, mevrouw, Bedankt voor het delen van uw bevinding. Ik kijk graag met u mee naar de oorzaak en hoop u hiermee te kunnen informeren. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw klantnummer te delen en de daarvoor bedoelde aanvullende velden? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht Frank

3 jaren geleden - Mijn klantnummer is 13914641-1

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 18 oktober 2021 om 11:43 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Frank