Klacht: Emigratie naar China- boete

op 23 mei 2016 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Ik emigreer naar China en dien nu een boete te betalen van 200 euro. Een boete betalen als ik overstap naar een andere leverancier volledig te begrijpen. Maar zonder blikken of blozen verschuilen zij zich achter hun bedrijfsbeleid. Hulde voor zo’n bedrijfsbeleid!

Leg de consumenten een boete op die voortijdig overstappen naar een andere leverancier. Profiteer niet van klanten die wegens werk naar het buitenland verhuizen. Common sense lijkt mij.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 23 mei 2016 om 18:03 geantwoord

Beste edgar.ontevreden

Op 12 mei 2016 heeft u via www.klacht.nl uw onvrede geuit over de opzegvergoeding die wij in rekening brengen.

Wij hebben u telefonisch bereikt, maar u heeft aangegeven in de avonden beschikbaar te zijn. Helaas heb ik u vandaag in de avond wederom niet bereikt. Ik geef u daarom een reactie op uw klacht via www.klacht.nl.

U heeft een meerjarige overeenkomst aangevraagd. Bij voortijdige beëindiging van een overeenkomst op eigen initiatief brengen wij een opzegvergoeding in rekening. Bij opzegging binnen het eerste jaar wordt tevens een deel van het welkomstgeschenk teruggevorderd. Wij hebben u dit bevestigd bij het aangaan van de overeenkomst. Emigratie wordt gezien als beëindiging op eigen initiatief. Om die reden zijn wij van mening dat de opzegvergoeding terecht in rekening wordt gebracht.

Ik ben mij er van bewust dat dit niet uw gewenste oplossing is. Daar bied ik u mijn excuus voor aan.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dave
Essent Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door edgar.ontevreden