Klacht: E-thermostaat € 100 euro retour. Nog steeds niet overgemaakt.

op 24 december 2012 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Omdat het mij om één of andere reden niet mogelijk is mijn vorige klacht te actualiseren, hierbij opnieuw deze klacht die niet opgelost is.

Vandaag 24/12/2012 is nog immer het door Richard van de Essent Klantenservice-Webcare ivm met vorige klacht op 5/12/2012 toegezegde bedrag van € 100,- inzake de E-thermostaat actie nog steeds niet bijgeschreven. De 2 weken zijn evenals de oorspronkelijk 6 weken ruimschoots verstreken.

Essent laadt door deze handelswijze bij ons de verdenking op dat, het hun beleid is om door middel van deze buitensporig lange termijnen te hopen dat klanten deze teruggave “vergeten”. Derhalve het volgende:
Indien het bedrag niet uiterlijk 31/12/2012 is bijgeschreven op mijn bankrekening, rest mij geen andere optie dan Essent in rechte te laten betrekken.

Ik herhaal hieronder de oorspronkelijke klacht:
Op 6/10/2012 heb ik als klant van Essent een E-thermostaat gekocht bij de Gamma. Op de opgegeven site van Essent heb ik het formulier ingevuld op 7/10/2012. Hierop het email bericht ook op 7/10/2012 gekregen: “We hebben uw aanvraag ontvangen. Binnen zes weken storten we de honderd euro op uw rekening. Heel veel plezier met uw E-thermostaat.”. Dit bedrag dus nooit ontvangen. Op 27/11/2012 heb ik via de website van Essent gevraagd wanneer ik de betaling mag verwachten. Tot op heden geen enkele reactie.

1. Dit bedrag, € 100,- ontvangen op mijn rekening voor 31/12/2012
2. Verklaring waarom bij voortduring de afspraken niet nakomen.
3. Indien deze termijn nu voor de 3e keer overschreden wordt zal ik bij alle instanties formele klachten indienen en een advocaat opdracht geven u in rechte te laten betrekken.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 24 december 2012 om 13:19 geantwoord

Geachte RAVANDAM,

Ik heb zojuist u geprobeerd te bereiken op uw mobiel en dat is niet gelukt, ik kreeg uw voicemail. Daarna heb ik telefonisch gesproken met uw vrouw en het een en ander uitgelegd.
Er is een verwarring ontstaan met betrekking tot de uitbetaling van 100 euro. In eerste instantie is er op 10 september 2012 een bedrag van 100 euro naar uw rekeningnummer overgemaakt, echter dit bedrag had betrekking op de aanmelding bij Essent via Gaslicht.com. Wij hebben de tweede uitbetaling van 100 euro die betrekking heeft op uw gekochte E-thermostaat bij de Gamma met de eerste uitbetaling verwart en daarom geblokkeerd. Deze laatste keuze was onterecht.

Ik heb per heden alsnog opdracht gegeven een bedrag van 100 euro naar uw rekeningnummer over te maken. De reden die ik heb gebruikt is uit coulance, om het proces te versnellen. Genoemde reden heeft op deze case natuurlijk geen betrekking.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Richard
Essent Klantenservice