Klacht: Dubbele cc-afschrijving, beide veel hoger dan indicatie per email.

op 22 december 2012 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Op 22 november hebben wij in Cartagena, Colombia, een auto gehuurd. Online gereserveerd, met als Total geschatte huurkosten 103.24 USD (gekopieerd uit de reserverings-mail). Aangekomen op de locatie, een louche kantoortje, sprak de (enige aanwezige) balie-medewerker geen woord Engels. In ons gebrekkige Spaans hebben we uiteindelijk de auto mee weten te krijgen, na het zetten van handtekeningen onder volledig in het Spaans opgestelde documenten. No hablo Ingles. De volgende dag auto ingeleverd in Santa Marta, Colombia. Ter plekke iets van 70.000 COP (30 euro) betaald voor de brandstof.

Nu weer terug van onze reis check ik mijn creditcard-overzicht en zie hierop TWEE afschrijvingen van Equirent (dochtermaatschappij van Hertz?), beide op 22 november, beide met bijna het dubbele bedrag dat in de mail werd genoemd!

De eerste leest:

Type: Net+ prepaid card purchase Requested Amount: 344,100.00 COP
ID: 9,60354E+14 FX Rate 1*: 0
Card: Net+ USD XXXX XXXX XXXX XXX FX Fee 1: 0
Description: EQUIRENT 0~~13001CARTAGE~0000000000 170

Voor een bedrag van 191.90 USD.

De tweede leest:

Type: Net+ prepaid card purchase Requested Amount: 344,100.00 COP
ID: 5,58354E+14 FX Rate 1*: 0
Card: Net+ USD XXXX XXXX XXXX XXXX FX Fee 1: 0
Description: EQUIRENT

Voor een bedrag van 192.68 USD.

Er is dit in totaal maar liefst 384.58 USD afgeschreven van mijn creditcard, voor 1 dag autohuur. In de mail wordt 103.24 USD genoemd.

Ik reken erop dat het verschil, zijnde 281,34 USD, zo spoedig mogelijk wordt teruggestort op mijn CC.

Terugstorten teveel betaalde kosten + een uitleg hoe zoiets kan gebeuren.

Alle klachten die gemeld zijn door lvanhoe