Klacht: Drukte en gevaar

op 30 juni 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Vrijdag 24 Juni na concert Coldplay wilde we naar huis. Er waren extra treinen ingezet, maar dat bleek niet voldoende. We werden er zowat ingeperst door de ns beveiliging, wat resulteerde dat er een meisje onwel werd en in paniek raakte. Meisje is eruit gelaten en werd door omstanders geholpen. Wij reden met een bomvolle trein weg richting Utrecht. Verder dan de trap kwamen we niet . Alles vol, stoelen, gangpaden, trap en balkon. Als je erover nadenkt levensgevaarlijk. Zeker wanneer iemand in paniek raakt of bijv. een “geintje” uithaalt o.i.d. Tevens belachelijk voor woorden dat ik hiervoor de volle mep dien te betalen. Maar het gevaar heeft me nog het meest aan het denken gezet. Volgende keer toch maar “veilig” met de auto? Ik twijfel zeer sterk, dit wil ik niet meer meemaken.

Als ik een duidelijk antwoord krijg, en mss een compensatie in de vorm van een tegemoetkoming qua kosten. Je krijgt niet waarvoor je betaald.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 12 juli 2016 om 11:12 geantwoord

Heeft op 12 juli 2016 om 12:59 geantwoord

Als er beveiliging staat, dan kunnen zij ook regelen dat er niet teveel mensen in de trein stappen. Tevens was dit evenement al maanden bekend. Mss meer treinen inzetten. En staanplaatsen mss ok, maar niet op een trap of balkon...namelijk levensgevaarlijk. Kleine compensatie maakt veel goed omdat de zin om met de NS te reizen tot een minimum gezakt is. En dit is niet de eerste keer. Zorg er dan voor dat de kaartjes op dit soort trajecten goedkoper is...want je krijgt totaal niet voor wat je betaald!!! Echt een reactie die ik niet verwacht had van de NS !! Zo kom je er makkelijk van af zeg, om me af te schepen met de voorwaarden. Pak je verantwoording, we hebben er toch voor betaald om veilig te reizen! Grt. Een zeer beledigde reiziger!

Alle klachten die gemeld zijn door Bart Lauwers