Klacht: Pakket onderweg sinds 26.01.2018

user-1091745 op 03 april 2018 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 3 april 2018
Reactie van het bedrijf:

Hallo Jos, Ik kan zien dat dit pakket vorige week dinsdag (de 27e) bij het locale postkantoor van La Poste is geleverd. Daar kan de ontvanger dit pakket ophalen. mocht er nog andere dingen zijn waar we je mee kunnen...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 3 april 2018

Een klant heeft op 26 januari 2018 een pakket naar Frankrijk verzonden, dat niet kon worden bezorgd en retour zou komen op 1 februari 2018. Ondanks het indienen van een claim, ervaart de klant problemen met de afhandeling en ontvangt geen duidelijke informatie van DPD over de status van het pakket. Het pakket is nog steeds niet retour ontvangen.

Mijn Klacht:

Per 26 januari 2018 pakket opgestuurd naar adres in Frankrijk
Pakket kon niet bezorgt worden en zou 1 februari 2018 retour komen

Claim ingegediend maar wordt constant van kastje naar muur gestuurd door DPD.

Pakket is nog steeds niet retour en ook claim wordt niet afgehandeld

Track en trace ( DPD zelf kan de status niet zien volgens de mederwerker aan de telefoon)
https:tracking.dpd.deparcelstatuslocaleen_NLquery05228946138807

Pakketlabel 05228946138807

Kijk dit na en los het nu eens echt op!!

Gewenste Oplossing:

Ik wil mijn pakket binnen twee weken retour of mijn claim geaccepteerd krijgen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 03 april 2018 om 13:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

user-1091745

Heeft op 04 april 2018 om 08:24 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Martijn,

Het pakket zou 16 februari al retour komen. Het verdween echter van de radar want spontaan stond het pakket op geleverd. DPD had ook geen idee waar het pakket was. Dus claim ingediend.
Hierop een claim ingediend en reactie gehad van Jhoty van Customer service en later van Diana van Claims West. ( [email protected] )
Op 22 maart Aansprakelijkheidssteling ingevuld en geretourneerd en jullie zouden tot uitkeren overgaan was mij telefonisch beloofd.
Op 27 maart was het pakket weer spontaan was geleverd.
Vanaf die tijd krijg ik alleen maar standaard antwoorden dat het pakket is geleverd.

Hopelijk voor de laatste keer: Het pakket gaat niet opgehaald worden daar waar het nu geleverd is! Dat is namelijk 400km bij de klant vandaan.

Sorry hoor maar misschien kun je kijken in je systeem hoe vaak ik gebeld heb over dit pakket en hoeveel emails ik erover heb gestuurd. Ben er al uren zo niet dagen zoet mee.

Excuses hoef ik niet meer, ik wil een oplossing!

Groet,
Jos

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Wij hebben het pakket op 11 april retour gekregen. Applaus voor DPD !

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM