Klacht: Bezorging en service

marijtje3 op 07 december 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 12 december 2016
Reactie van het bedrijf:

Hallo, Bedankt voor je bericht. Ik heb even het pakketnummer erbij gezocht (05135890688814) ik zal in deze je klacht doorsturen naar het depot zodat de chauffeur hier op aangesproken wordt. Heb je inmiddels wel je pakket bij je buren kunnen...

Klanttevredenheid: 4.0/10 ★★☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 7 december 2016

Een klant van DPD heeft geklaagd over een pakket dat bij buren is afgeleverd terwijl hij thuis was en de deurbel functioneerde. Hij vond het moeilijk om de klacht online te melden, omdat er geen e-mailadres of klachtenformulier op de DPD-website te vinden was. Uiteindelijk vond hij een alternatief klachtenformulier, maar was ontevreden over de bezorging en service van het bedrijf.

Mijn Klacht:

Pakket bij buren afgeleverd terwijl ikzelf thuis ben en er niets mis is met deurbel.
Probeer online deze klacht te melden bij DPD en deze vermeld op dat de klacht per email met alle gegevens gemeld dient te worden.
Geen email adres te vinden op de DPD website. Ook geen klachtenformulier te vinden op de DPD website.
Na gegoogled te hebben een soort van klachten formulier gevonden en ingediend.
Waardeloze bezorging en service.

Gewenste Oplossing:

Wanneer mij duidelijk wordt waarom het pakket niet bij mij thuis werd afgeleverd en dat er iets aan gedaan wordt om dat in de toekomst te voorkomen.

Dat het melden van een klacht bij DPD toeganeklijker wordt en er ook een emailadres wordt geplaatst op de plek waar wordt verteld mijn klacht naar DPD te emailen.

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 12 december 2016 om 10:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

marijtje3

Heeft op 12 december 2016 om 12:51 geantwoord

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom er bij de buren is gebeld en er een kaartje in mijn deur wordt gestopt terwijl ik letterlijk stond te wachten op de bezorger die ik had gevolgd via de live tracker.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM