Klacht: Bij de eerste Dolce Gusto-cup is het apparaat stuk!

op 19 augustus 2019 over Douwe Egberts in de categorie Koffie

Gisteren de café au lait-cups van Douwe Egberts gekocht. Over het algemeen goede koffie, dus waarom niet. Vandaag de eerste cup in het apparaat geplaatst, eerste kopje getapt, maar het apparaat (Krups Genio Multiple) heeft de geest gegeven: ik krijg de cup er met geen mogelijkheid meer uit. Sterker nog: de hendel geeft niet thuis.
Meteen contact opgenomen met klantenservice van Douwe Egberts. Eerst wordt er gezegd dat de cups bij verschillende apparaten niet werken (maar die van mij staat er niet bij en er staat ook niet op de verpakking, WELKE apparaten het betreft). De oplossing: ik moet maar iemand zoeken die het repareert en EVENTUEEL worden de reparatiekosten vergoed. Dat is geen oplossing, want ik vrees dat bij de volgende cup het apparaat weer de geest geeft. En… ik heb vier dozen van die koffie gekocht!

Lang geleden introduceerde Philips de Senseo en kwam Douwe Egberts met chocomelpads in een aparte houder. Dat ging mis: toen kwam iemand van Douwe Egberts kijken, repareerde mijn apparaat en ik kreeg nog -ter compensatie - wat pads en een tegoedbon. Prima opgelost.
Ik zit te kijken met een apparaat dat al wat ouder is (6 jaar), waarschijnlijk niet meer te repareren, maar als koffieliefhebber zal ik een nieuwe aan moeten schaffen, vrees ik. Maar ik zou het fijn vinden dat iemand van Douwe Egberts mijn serieuze klacht beoordeelt en mij een oplossing biedt (voor mijn part sturen ze mij een nieuwe Dolce Gusto en vergoeden ze mij de cups die ik heel graag teruggeef. Ik vertrouw het niet: met de Nescafé-cups heb ik NOOIT problemen gehad, nooit!
Voor de volledigheid: het gaat om charge BB 23042020, ZGI 11319 15:33. En ik zou het prettig vinden als er snel actie ondernomen wordt want een dag zonder koffie...

Overigens: de klachtenlijn van Douwe Egberts vind ik slecht. Ik had een Gill aan telefoon die wat obligate zaken opleest en mij probeert af te schepen. Ze moest dingen navragen, maar ik had al eerder doorverbonden met een deskundiger persoon. Ook hier scoort DE niet best.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Douwe Egberts

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Douwe Egberts nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bert Hoogeland