Klacht: Discriminatie vaste Essent klanten

op 21 januari 2014 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Als vaste klant van Essent wil ik de E-thermostaat bestellen.
Dit lukte niet via de site, dus schreef ik een mail met het probleem en dat ik klant was. Vandaag na een week werd ik gebeld door een medewerker die mij vertelde hoe ik het apparaat op de website kon bestellen. Ik vroeg hem of de thermostaat ook op de stadsverwarming werkte want ik had stadsverwarming van Essent en was daardoor vaste klant. Dit was geen probleem. Eenmaal thuis probeerde ik opnieuw de thermostaat via internet te bestellen. Helaas! mijn email adres werd niet herkend. Weer gebeld met de klantenservice en drie verschillende telefoonnummers gehad en zeven medewerkers gesproken die allemaal niet het juiste antwoord hadden. Tot… de laatste dame die ik aan de lijn kreeg vroeg of ik ook stroom afnam van Essent. Ehm nee gaf ik verbaasd antwoord. Hoezo? vroeg ik. Volgens de medewerker moest ik stroom afnemen om de thermostaat te kunnen bestellen. Vreemd want een thermostaat gebruik je om je warmte te regelen en niet je stroom en er staat duidelijk op de site dat je bij een stroomcontract €200,00 korting krijgt en als vaste klant van Essent €100,00 korting. Toch hield de medewerker voet bij stuk en zeiden wij ons vriendelijk gedag. Ik voel me na alle tijd en geduld als vaste klant gediscrimineerd omdat ik vaste klant ben en geen E-thermostaat mag en kan bestellen omdat ik geen stroom afneem en dat daar van Essent negen mensen niet direct aan het begin van de aanvraag iets over gezegd hebben. Ook mijn tijd kan ik beter besteden.

Een E-thermostaat met compensatie voor al het gedoe om dit apparaat te bestellen.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 21 januari 2014 om 17:09 geantwoord

Beste de heer /mevrouw Ketelaar,

Ik heb uw klacht/opmerking doorgezet naar de juiste afdeling, zodat de collega’s uw klacht kunnen bespreken. Hierbij sluit ik de klacht, maar dit betekent dan niet dat het is opgelost. Zij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Fleur
Essent Klantenservice
Webcare

Heeft op 07 februari 2014 om 05:57 geantwoord

De klacht is niet opgelost. Wederom wordt mij uitgelegd dat het enkel voor klanten is die stroom afnemen. Dat wist ik al. Vandaar mijn klacht als vaste klant Essent.
Inmiddels op advies van Essent contact opgenomen met een installateur voor een thermostaat. Blijkt de klep zo oud te zijn dat er geen mogelijkheden zijn om een thermostaat van deze tijd aan te sluiten. 2 Dagen geleden contact opgenomen met Essent en de vraag gesteld of ze dit willen en kunnen vervangen zodat wij ook energiezuinig kunnen omgaan met warmte. Ik zou terug gebeld worden.... Ben benieuwd.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Essent beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door wketelaar