Klacht: Probleem met versturen pakket via DHL box

klagerc39a6055 op 01 september 2026 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL klantenservice

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
✉ DHL has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 2 september 2026
Reactie van het bedrijf:

Het bedrijf heeft de oplossing alleen met de klager gedeeld.

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 1 september 2026

Een klant heeft problemen ondervonden bij het versturen van een pakket via een DHL box, omdat de doos niet goed paste. Hoewel het deurtje van de box dichtging, herkende het apparaat het pakket niet, waardoor de QR-code niet meer functioneert. De klant heeft dringend behoefte aan een nieuwe QR-code om het pakket alsnog te kunnen versturen.

Mijn Klacht:

Ik heb geprobeerd een pakket te versturen via een DHL box, maar de doos paste er niet in. Ondanks dat het deurtje dichtging, denkt het apparaat dat het pakket erin zit. Hierdoor werkt mijn QR-code niet meer en kan ik het pakket niet versturen. Ik heb dringend een nieuwe QR-code nodig om mijn pakket alsnog naar de juiste bestemming te sturen.

Gewenste Oplossing:

Ik verzoek om een nieuwe QR-code zodat ik mijn pakket alsnog kan versturen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 maand geleden - Beste Touria, Bedankt voor je bericht. Wat een ontzettend vervelende situatie. Mijn excuses hiervoor! Ik kijk het graag voor je na. Heb je een zendingsnummer dat begint met 3S, JVGL, JJD, JUN of eindigt op DE? Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Vera DHL eCommerce

Reactie van de melder van de klacht klagerc39a6055

1 maand geleden - Dank. Het gaat om zendingsnumner: DHL JVGLP28437664 Groet, Touria Ahayan

Bericht van DHL

1 maand geleden - Beste Touria, Hartelijk dank voor jouw reactie met het zendingsnummer. Ik heb deze er gelijk bijgepakt. Bij het controleren van de status viel het mij op dat dit pakket gescand zou zijn op ons sorteercentrum, echter gaf jij in jouw klacht aan dat je het pakket helemaal niet kon inleveren, omdat deze niet in de kluis paste. Het is dan ook een zeer bijzondere scan dat het pakket alsnog op het sorteercentrum aangekomen zou zijn. Kan je ons middels een reactie bevestigen dat het pakket nog steeds bij jou ligt en niet alsnog elders is ingeleverd? Dan kunnen wij jouw klacht aan de hand daarvan verder oppakken voor je. Ik kijk uit naar jouw reactie. Met vriendelijke groet, Vera DHL eCommerce

Reactie van de melder van de klacht klagerc39a6055

1 maand geleden - Hoi, Het pakket is echt nog bij mij. Ik had geannuleerd omdat kluis te klein was, maar hij pakte hem toch. Ik heb pakket mee terug naar huis genomen. Groet, Touria

DHL

Heeft op 02 september 2026 om 10:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM