Klacht: Pakket verkeerd bezorgd

klager77819de3 op 31 juli 2026 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL klantenservice

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
✉ DHL has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 31 juli 2026
Reactie van het bedrijf:

Het bedrijf heeft de oplossing alleen met de klager gedeeld.

Klanttevredenheid: 2.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 31 juli 2026

Een klant van DHL ontving een pakket op een verkeerde locatie, namelijk in een nabijgelegen dorp, terwijl de bezorging op een andere plek was afgesproken. Ondanks contact met DHL, kreeg de klant te horen dat er niets aan de situatie kon worden gedaan, wat als onacceptabel werd ervaren. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Ik heb een pakket verwacht van DHL, maar het is bezorgd in een dorp dat ongeveer 8 minuten met de auto verder ligt dan afgesproken. Ik heb contact opgenomen met DHL, maar zij gaven aan dat ze daar niets aan kunnen doen. Dit vind ik onacceptabel, aangezien het niet de afgesproken service is.

Gewenste Oplossing:

Ik verzoek minimaal mijn verzendkosten terug te krijgen.

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

2 maanden geleden - Goedemorgen, Bedankt voor je bericht. Wat een ontzettend vervelende situatie. Mijn excuses hiervoor! Ik kijk het graag voor je na. Heb je voor mij voorbeelden van zendingsnummers waarbij dit is gebeurd? Zendingsnummers beginnen met 3S, JVGL, JJD, JUN of eindigt op DE. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Isha

Reactie van de melder van de klacht klager77819de3

2 maanden geleden - JVGLP11506916 Dit is niet de eerste keer Of word in de tuin gegooid Of zonder aanvraag in een afhaalpunt bezorgd Dan word vermeld niemand thuis Wat niet waar is Heb camera’s hangen dus kan zien wanneer iemand voor de deur staat of dergelijke En nu in ander dorp Echt slecht deze service Hoor graag uw oplossing Service centrum is zeer niet medewerkend Krijg 4 keer een ander maar dat is een computer Gewoon zelfde text en antwoord Erg jammer

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 31 juli 2026 om 10:56 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

klager77819de3

Heeft op 31 juli 2026 om 11:32 geantwoord

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

De oplossing klopt niet
Afhaal punt was gewoon bereikbaar
Mijn partner heeft er een pakket opgehaald en dus niet waar
En de afstand is nogal niet in de buurten
De DHL chauffeur is niet in de Krim geweest bij het ophaal punt
Dus ik word afgescheept met een zeer slecht excuus
Niet de eerste keer dat dit gebeurd
Jammer dat u zo met uw klanten omgaat
Ik betaal de verzendkosten
Dus ik ben de dupe
Erg dat er zo met klanten wordt omgegaan

💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM