Klacht: Pakket niet ontvangen ondanks status ‘afgeleverd’

klager369d7154 ✓ Verified op 24 juli 2026 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL klantenservice

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
✉ DHL has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 24 juli 2026
Reactie van het bedrijf:

Het bedrijf heeft de oplossing alleen met de klager gedeeld.

Klanttevredenheid: 7.0/10 ★★★★☆
Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 24 juli 2026

Een klant van DHL meldt dat een besteld pakket als 'afgeleverd' is gemarkeerd, maar nooit is ontvangen. Ondanks de vermelding van een handtekening voor ontvangst, heeft de klant deze niet gezet en vraagt zich af waar het pakket zich bevindt. De situatie wordt als frustrerend ervaren.

Mijn Klacht:

Ik heb een pakket besteld dat volgens de status van DHL is afgeleverd. Echter, ik heb het pakket nooit ontvangen. De status geeft aan dat er een handtekening is gezet voor de ontvangst, maar deze is niet door mij geplaatst. Dit is zeer frustrerend en ik wil graag weten waar mijn pakket is gebleven.

Gewenste Oplossing:

Ik verzoek DHL om geen handtekening namens mij te accepteren en om mij te informeren over de locatie van mijn pakket.

Beoordeling 7/10 star-4 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

2 maanden geleden - Goedemorgen, Bedankt voor je bericht. Wat een ontzettend vervelende situatie. Mijn excuses hiervoor! Ik kijk het graag voor je na. Heb je een zendingsnummer dat begint met 3S, JVGL, JJD, JUN of eindigt op DE? Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Vera DHL eCommerce

Reactie van de melder van de klacht klager369d7154

2 maanden geleden - Goedemorgen, Erg vervelend inderdaad. Zondag a s. Op vakantie en gehoopt bestelling tijdig te ontvangen. Het zendings nummer is JVGL06286298001549540943. Ook al contact opgenomen met de verzender. Met vriendelijke groet, Lydia

DHL

Heeft op 24 juli 2026 om 16:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

klager369d7154

Heeft op 24 juli 2026 om 18:35 geantwoord

Beoordeling 7/10 star-4 (10)

Ik geef DHL een 7 vanwege de oplossingsgerichtheid en ik hoop dat de bezorger reprimande krijgt.

💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM