Klacht: Aanhoudende bezorgproblemen en slechte klantenservice

klagerab4c206b ✓ Verified op 30 juli 2026 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL klantenservice

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
✉ DHL has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 30 juli 2026
Reactie van het bedrijf:

Het bedrijf heeft de oplossing alleen met de klager gedeeld.

Klanttevredenheid: 5.0/10 ★★★☆☆
Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 30 juli 2026

Er zijn aanhoudende bezorgproblemen met DHL, waarbij een specifieke bezorger zich niet aan de bezorgvoorkeuren houdt. Ondanks het gebruik van een pakketbox worden pakketten vaak niet correct bezorgd, en brievenbuspakketjes worden in een te kleine brievenbus geduwd. Pogingen om het probleem via de klantenservice op te lossen zijn niet succesvol, en een recent contact eindigde zonder oplossing.

Mijn Klacht:

Ik heb aanhoudende problemen met de bezorging door DHL, voornamelijk met één bezorger die zich niet aan de bezorgvoorkeuren houdt. Ondanks dat ik een pakketbox heb, wordt deze niet gebruikt en worden pakketten vaak weer meegenomen. Vandaag werd de pakketbox wel gebruikt, maar voor een pakket voor een andere provincie. Brievenbuspakketjes worden in mijn losse brievenbus geramd, wat niet past, ondanks duidelijke aanwijzingen. Meerdere meldingen bij de klantenservice hebben het probleem niet opgelost. Vandaag had ik contact met de klantenservice over het ophalen van een verkeerd geleverd pakket, maar de medewerker sloot de chat zonder oplossing te bieden. Dit kost mij veel tijd en ik ben niet in de gelegenheid om zelf naar een servicepunt te gaan.

Gewenste Oplossing:

Ik verzoek om een cursus voor de bezorgers of andere bezorgers op deze route, een telefoontje over een oplossing voor het verkeerd geleverde pakket en een vergoeding voor de tijd die ik heb verspild.

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van DHL

2 maanden geleden - Goedemorgen, Bedankt voor je bericht. Wat een ontzettend vervelende situatie. Mijn excuses hiervoor! Ik kijk het graag voor je na. Heb je voor mij voorbeelden van zendingsnummers waarbij dit is gebeurd? Zendingsnummers beginnen met 3S, JVGL, JJD, JUN of eindigt op DE. Ook ontvang ik graag het zendingsnummer van het verkeerd geleverde pakket en de adresgegevens die hier opstaan. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Isha

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht klagerab4c206b

2 maanden geleden - Het zendingsnummer van het pakket dat verkeerd ging is in de foto al doorgegeven. Tevens is dat pakket vanmorgen zonder enige berichtgeving opgehaald. De overige zendingsnummers zijn eigenlijke alle pakketten die op het adres 5045 AJ huisnummer 3 zijn afgeleverd in zeker de afgelopen 4 maanden. Voor mij te veel om nu in dit bericht apart te noemen. Het gaat ook mis bij meerdere bezorgers (gisteravond ook weer iets afgeleverd zonder aan te bellen). Ik heb ook meerdere klachten ingediend, die nummers heb ik niet meer maar als het goed is zijn die ook aan mijn adres gekoppeld.

Bericht van DHL

2 maanden geleden - Goedemorgen, Dankjewel voor je bericht! Fijn dat de zending inmiddels is opgehaald. Om een melding te kunnen maken van een structurele klacht heb ik wel voorbeelden van jou nodig om de situatie zo helder mogelijk te krijgen. Ik kan mij voorstellen dat het even kost om te kijken welke zendingen dit waren maar wij hebben deze voorbeelden dus wel nodig en ik zou je daarom ook willen vragen om deze aan ons te geven zodat wij dit verder kunnen oppakken voor je. Ik hoor het graag van je. Met vriendelijke groet, Isha DHL eCommerce

Reactie van de melder van de klacht klagerab4c206b

2 maanden geleden - 3SDRG9306387883 JVGL06381057000062882554 JVGL0627463318348284 3SPET9163299928 JVGL0624229102614356 CD123718543BE 3SLRD0006514221 3SMDA111866452 JUN491599949120277052562 JJD000090254011025922846 JJD000090254011025922846 JVGL06284186000625253911 3SKAB142423301 JJD000090254000059080864 JVGL06213730001692360558 Dit zijn de zendingsnummers t/m 1 april. De klachtcodes heb ik niet meer, maar staan gekoppeld aan deze zendingsnummers. Probleem is al langer. Er wordt niet gehouden aan de bezorgvoorkeuren. Er wordt bijna niet aangebeld. Als het al is afgeleverd aan de deur is dat omdat ik ze aan zie komen en de deur open doe, dan staan ze vaak al bij de pakketbox, of kleine pakketjes in mijn brievenbus te rammen waar het niet in past. Als de pakketbox wordt gebruikt wordt die nooit op slot gedaan en dus het pakket alsnog onbeheerd achter gelaten. Als er wordt aangebeld en ik niet thuis ben nemen ze het soms lopen ze naar de buren, soms nemen ze het pakket mee terug. Dit terwijl ik op de camera zie dat ze naar de pakketbox kijken. 1 bezorger spande de kroon zag ik op de camera: hij kwam aanlopen, liep naar de voordeur maar belde niet aan. Stond daar 1 minuut en draaide om. Keek naar de pakketbox maar ging naar de buren. Kwam terug met zijn briefje. Staat bij de voordeur. Ziet een krantenbezorger de krant in mijn losse brievenbus doen, maar besluit het briefje tussen te voordeur te steken. De foto van het briefje tussen de voordeur heb ik je gestuurd. In de bezorgvoorkeuren staat duidelijk: eerst aanbellen, bij niet thuis pakket in pakketbox en slotje dicht. Omdat ik in mijn brievenbus een aantal keer een vastzittend pakketje heb gevonden, heb ik daar ook nog met een verfstift op geschreven dat de brievenbus is voor brieven en de pakketbox voor pakketten. Maar het blijft trekken aan een dood paard. De klantenservice is vaak ook niet behulpzaam. soms wordt de chat gewoon afgesloten omdat zij het beu zijn dat ik na al die klachten niet meer accepteer dat het doorsturen naar de leidinggevenden voldoende is omdat dat nog niets heeft opgelost. Het is niet zo dat ik onredelijk ben, of dat mijn instructies niet duidelijk zijn. PostNL kan het wel met meerdere bezorgers, alsook dragonfly en zelfs DPD kan het. De pakketbox staat er voor het gemak van de bezorgers, omdat ik vaak niet thuis ben. Maar dan moet die rode olifant op mijn oprit (waarvoor je moeite moet doen om hem NIET te zien) wel gebruikt worden zoals het hoort. Ik heb inmiddels al zoveel tijd gestoken in de klachten, dat ik er inmiddels een punthoofd van heb. Aan de deur communiceren werkt niet, want de meeste snappen het niet door de taalbarriere en ik spreek vloeiend NL en EN. Mijn tijd is echt niet gratis. Net als iedereen besteed ik mijn vrije tijd liever aan iets productiefs en prettigs. Niet aan de problemen die anderen veroorzaken door hun werk niet te doen. Ik ben me er echt wel van bewust dat er een hoge werkdruk ligt en wil altijd respectvol handelen. Doe moeite in mijn communicatie om rustig te blijven. Maar zoals ook wel uit deze mail blijkt, wordt dat steeds moeilijker. Ik krijg al stress wanneer ik zie dat iets door DHL wordt verstuurd, omdat ik bang ben dat ik het niet op tijd krijg, of het uit mijn pakketbox wordt gestolen omdat die niet dicht wordt gedaan. En ik mogelijk met lege handen op een feestje van een kind sta.

DHL

Heeft op 30 juli 2026 om 16:35 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

klagerab4c206b

Heeft op 30 juli 2026 om 17:07 geantwoord

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Dit had gewoon niet fout hoeven gaan

Reactie van de melder van de klacht klagerab4c206b

2 maanden geleden - Ik kreeg onderstaande reactie, maar die interventie heeft eerder plaatsgevonden en niets uitgehaald. Ik ben het dan ook nuet eens met de inhoud en afschuifproces waarop ik nu mee te maken krijg. krijg. edendag, Zoals telefonisch besproken ontvang je hierbij de terugkoppeling op je melding. We hebben je klacht opgepakt en intern doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. De bezorgers die in jouw wijk bezorgen worden hierop gewezen. Wel willen we je meegeven dat er veel verschillende bezorgers in jouw wijk actief zijn. Daarnaast spreken sommige bezorgers weinig of geen Nederlands, waardoor het helaas niet altijd mogelijk is om deze instructies goed over te brengen of op te volgen. Natuurlijk nemen we je melding serieus en hebben we deze geregistreerd, zodat hier extra aandacht voor is. Onze excuses voor het ervaren ongemak. We hopen dat je volgende bezorging beter verloopt. Hartelijke groet, Sangita Klantenservice DHL eCommerce Reactie: Beste Door de taalbarriere is communicatie met de bezorgers voor mij niet mogelijk, daar was ik ook al achter. Echter wil dat niet zeggen dat de levering zo behandeld moet worden. Mijn instructies zijn in de app zijn heel duidelijk en niet meer dan redelijk, zowel ook op mijn brievenbus en pakketbox. Ik mag er dus vanuit gaan dat DHL, als bedrijf, de verantwoording neemt om personeel in te zetten dat daar mee overweg kan, een pakketbezorger die het woord ‘pakket’ op zijn minst snapt . Aangeven dat ze worden aangesproken en dan zeggen dat ik er rekening mee moet houden omdat ze de taal niet beheersen voelt voor mij als de verantwoording niet nemen en het probleem naar mij afschuiven. Daar ga ik niet mee akkoord. Helemaal niet omdat een deel van de bezorgers in een wit busje rijdt en duidelijk onderaannemers zijn. Het is jullie keuze deze mensen in te huren, niet de mijne. Ik verwacht dus ook dat er meer wordt gedaan dan aanspreken. Als ze de taal niet beheersen, dan hebben ze een cursus nodig. Maar heel eerlijk, ik heb kinderen van 9, die geen Nederland spraken, bij mijn voordeur gehad die het wel snapten. Zo moeilijk is het niet. Met vriendelijke groet, Priscilla van Riel-Jacobs

💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM