Klacht: Defect geleverde wasmachine. Bol.com; “zoek het zelf maar uit!”

op 27 februari 2017 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Begin januari 2017 een nieuwe wasmachine besteld via bol.com. Bij de bestelling heb ik ook het installeren en testen van de machine alsook het meenemen van de oude gekocht.
De machine werd geleverd door Dynalogic.
Bij het testen bleek dat de water toevoer slang lek was.
In overleg met Dynalogic gebeld met Bol.com.
Bol.com gaf aan dat zij zsm een nieuwe slang toe zouden sturen maar eerst moest de medewerkster contact opnemen met de leverancier van de wasmachine; Dynalogic. Toen ik haar vertelde dat dit de tranporteur is werd ze boos en verbrak de verbinding.. (Dat gesprek heb ik overigens opgenomen).

Weer moeten bellen met Bol.com en een volgende medewerkster snapte wel dat de leverancier, Samsung was en zij zou een nieuwe slang bestellen. Hoe lang dat duurt wist ze niet.

1 week later ontving ik een pakket van Samsung. Maar helaas, met een ander type slang!

Weer gebeld met Bol.com; “och, wat vervelend! We sturen zsm een nieuwe op!”

Na een week wachten kreeg ik een email van Bol.com, waarin stond dat Samsung binnen enkele dagen contact op zou nemen om een afspraak te maken. Een monteur zou de slang meenemen en installeren.

De monteur is helaas nooit gekomen.

Wel werd ik 6 dagen later gebeld door Samsung met de vraag of ik het typenummer van de wasmachine wilde doorgeven.

Nummers doorgegeven en Samsung zou zsm de juiste slang aan mij verzenden.

Een week later kreeg ik wederom een pakketje.

Met een slang.

Maar wederom NIET de juiste…

WEER gebeld met Bol.com: “Oh, heel vervelend voor u. Dat gaan we oplossen!”

5 dagen later krijg ik een mailtje van Bol.com:

“Ik heb begrepen van mijn collega’s dat er verwarring onstaan is in het proces van je bestelling. Je gaf aan dat de slang die je bestelt en gekregen hebt van ons niet juist was.

Wij hebben het merk Samsung zelf gebeld en zij geven aan dat er maar 1 maat is van deze slang en dat het moet passen. Indien ik je hiermee niet verder geholpen heb raad ik je aand zelf contact op te nemen met het merk.”

Nee, hiermee ben ik niet geholpen.
Nogmaals een foto van de 2 -duidelijk- verschillende slangen gemaakt en aan Bol.com teruggemaild met daarbij de vraag of ze dit voor mij willen oplossen.

Daarnaast ook meteen gebeld met Bol.com want ik wil graag een oplossing en noet worden afgescheept.

Reactie Bol.com:

Los het zelf maar op, wij gaan het niet doen!

Ik wil dat Bol.com mij de wasmachine levert zoals afgesproken; met bijbehorende werkende water toevoer slang.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door T. N.