Klacht: Datum overstappen

op 06 juli 2012 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben per 5 augustus 2012 overgestapt van Eneco naar Essent. Is ook door Essent bevestigd. Ik krijg op 5 juli een mail van Essent dat ik voor het gas al per juli ben overgestapt en voor het elektra wel per 5 augustus. Hierover gebeld met Essent. Kreeg als antwoord dat de data niet meer veranderd konden worden. Essent zou dit kortsluiten met Eneco. Ik krijg later op de dag weer een mail van Essent waarin staat dat ik ook voor het elektra op 9 juli ben overgestapt. Essent zou een eventuele boete voor haar rekening nemen. Vreemd verhaal. De datum voor het gas kon niet teruggedraaid worden maar voor het elektra wel.

Gewenste Oplossing:

Ik wil overstappen wanneer ik dat wil en niet Essent.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 06 juli 2012 om 12:51 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte weerhaan@ziggo.nl,

Allereerst wil ik u bedanken voor het kenbaar maken van uw ongenoegen.

Bij een overstap van de ene naar de andere leverancier, zal de nieuwe leverancier altijd een ccp-check (contract controle protocol) doen. Deze controle doet men om na te gaan of dat de klant op het moment van de overname een lopend contract heeft. Indien het contract binnen een half jaar afloopt, zal in dit geval Essent de einddatum van de oude leverancier respecteren, om een opzegvergoeding te voorkomen. Loopt het contract pas af meer dan een half jaar in de toekomst, had Essent u per zo spoedig mogelijk overgenomen van de oude leverancier en een eventuele opzegvergoeding aan u terugbetaald.

Essent start de levering van gas en elektriciteit op 9 juli 2012. Wij hebben met u afgesproken, dat als hierdoor een opzegvergoeding door de oude leverancier in rekening wordt gebracht, wij genoemde vergoeding aan u terugbetalen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Richard
Medewerker Klantenservice
Essent

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Essent beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door weerhaan@ziggo.nl