Mijn Klacht:
Dinsdag avond 30 mei 5 producten online besteld bij Coolcat voor mijn
dochter van 12 bij postorder bedrijf van Coolcat.. De site geeft heel mooi aan voor 20.00 uur besteld de volgende dag in huis. Helaas net na 20.00 uur besteld dus donderdag in huis. Via track and trace geeft DHL aan waar, wanneer en hoelaat het pakket afgeleverd gaat worden Donderdag tussen 11.00 en 15.00 uur. Later in de middag staat er ineens op de site van DHL sorteer fout. pakket niet geleverd. Vrijdag staat er nog steeds sorteerfout zonder update wanneer het pakket dan wel word geleverd. Twee mails verzonden naar DHL zonder reactie. dan bel ik vrijdag met Coolcat in Nieuwegein, ik leg uit wat er aan de hand is en spreek af om de producten dan maar in de winkel op te halen omdat wij deze nodig hebben einde van de vijdag middag. Aangekomen in de winkel zoekt een medewerker alle producten op die ik heb betaald maar niet heb mogen ontvangen via DHL. Maar daarna zegt de medewerker dat ik weer moet betalen anders krijg ik de producten niet mee. Ik geef aan al betaald te hebben en geen tweede keer voor dezelfde producten ga betalen. Dan gaat deze medewerker die trouwens alles er aan deed om mij te helpen (ik kreeg zijn korting) bellen met het hoofdkantoor. Ik krijg zelf de medewerker aan de lijn. In Oplossingen denken ???nee alleen vanuit procedures.. wat een moeilijk gesprek. Ik had al betaald dat konden ze zien, ze konden ook zien dat het pakket bij DHL nog steeds niet gesorteerd was om te verzenden dus vroeg ik of men mij de producten dan nu mee wilde geven vanuit de winkel. Ja… zegt ook weer deze medewerker dat kan maar…… u moet wel weer betalen, producten tegen boeken doen we niet en kan niet. Een beetje verbaast ..leg ik uit dat de site van Coolcat online bestellen aangeeft binnen 24 uur te leveren en dat wanneer de maat niet goed is ik gewoon naar een coolcat winkel kan gaan om het product te ruilen met de pakbon, orde nummer en productnummer word alles weer tegen geboekt en klopt de kassa en de balans weer Het kan dus Wel…………maar nu ik zonder producten kom in de winkel omdat jullie niet leveren, met een bewijs van betalen langs kom en het bewijs dat DHL mijn pakket die wel is aangeboden door Coolcat maar nog steeds niet is gesorteerd om te verzenden aan mij veel te lang duurt zegt u uiteindelijk……..Oké u heeft betaald voor verzending, U staat nu in de winkel dan betaald u maar weer opnieuw wanneer u deze producten nu wilt mee nemen. Het ik toch de omgekeerde wereld. Ik betaal per bank voor 5 producten die niet geleverd worden binnen 24 uur maar zelfs na 72 uur nog niet geleverd zijn..dan ga je als Coolcat toch in oplossingen denken en niet in procedures. Nee ze leggen lekker alle risico bij de klant die weer moet betalen. Ik heb nu twee keer betaald en moet maar afwachten wanneer ik mijn eerste betaling terug krijg. Dat had dus anders opgelost moeten worden. Ik vraag mij af of dit wel mag. Wat Coolcat had moeten doen is wat ze nu ook doen het pakket terug halen bij DHL, mij de producten vanuit de winkel meegeven. zelf noteren dat alles moet worden teruggeboekt vanuit de levering die nooit geleverd is. dat is oplossen. Maar goed word vervolgt, eens kijken hoelang het duurt voordat ik mijn geld terug heb.
Gewenste Oplossing:
Ik zou tevreden zijn geweest wanneer Coolcat mij niet weer had laten betalen voor dezelfde producten die ik al betaald heb. Men heeft mij doen laten denken dat het postorder bedrijf volgens de site volledig gerelateerd is aan Coolcat , ruilen en geld retour is geen probleem zo geeft de site aan. maar na uitleg van deze medewerker op vrijdag middag blijkt dit vandaag toch anders te zijn.
