Klacht: Zelf reparatiekosten betalen BINNEN garantieperiode

Gerard-058 op 10 april 2024 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Helaas is mijn stofzuiger stuk gegaan. Deze onder garantievoorwaarden naar Coolblue terug gestuurd. Coolblue gaf aan dat er waterschade in de filters zat en dat ik een rekening moet betalen van 60 euro voor reparatie. Wil ik het niet laten repareren kost het 65 euro. Wat al vreemd is natuurlijk. Ze geven je geen keuzen.

Daarnaast duidelijk aangegeven dat in de handleiding staat dat de filters uitgespoeld moeten worden met, jawel, water. Daarna moet je deze 24 uur laten drogen. Ik heb EXACT de handleiding gevolgd.

Coolblue benaderd maar deze gaat hier niet op in. Kosten zijn kosten. Inmiddels de rekening betaald want anders krijg je je artikel niet terug maar ben zeer ontevreden.

Terugbetaling van de gemaakte kosten en de reparatie laten vallen onder garantie.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Coolblue over deze klacht.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Coolblue nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Gerard-058

2 maanden geleden - Willen niet reageren. Service uitermate beroerd.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

1 maand geleden - Beste Gerard, Bedankt voor je review. Wij waarderen je feedback. Echter, zoals er meerdere malen is aangegeven, valt waterschade niet onder fabrieksgarantie. We hebben hiervan ook foto's gedeeld. Dit vocht is er op één of andere manier ingekomen, en dit gaat dus niet om een fabrieksfout. We hebben op al je berichten gereageerd. Dat je het niet eens bent met de reactie is uiteraard mogelijk, maar is iets anders dan niet reageren. We hebben je case meerdere malen bekeken voor je, maar we kunnen helaas geen andere conclusie trekken. Met vriendelijke groet, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht Gerard-058

1 maand geleden - Ik heb aangegeven dat ik de handleiding heb gevolgd. De filters heb afgespoeld met water, deze 24 uur later weer in het apparaat gedaan. Dit is op advies van de fabrikant. Dat jullie waterschade constateren zou prima mogelijk zijn. Jullie negeren enkel het feit dat dit advies van de fabrikant is om de filters uit te spoelen met water. Je zou dan verwachten dat ze hiertegen kunnen. Jullie zijn nooit hierop ingegaan! Daarnaast is het of 60 euro betalen voor reparatie, of 65 euro voor geen reparatie. De enige andere keus is vernietiging van het artikel. Dit is pure oplichting. Je mag dus je eigen product zonder betalen niet terug. Jullie hadden ook 100 euro kunnen zeggen dus. Het internet staat de laatste tijd vol met deze maffia praktijken van Coolblue mbt reparatie. Ik ben niet de enige. Coolblue kocht je voor de service, niet voor de prijs maar die tijd is al lang voorbij.

Alle klachten die gemeld zijn door Gerard-058