Mijn Klacht:
U leest hier mijn klacht tegen uw beslissing gedaan op 13 maart 2024.
Op 01-03-2024 is het volgende besteld via uw webshop Coolblue: MacBook Air gevolgd met ordernummer ().
Op 02-03-2024 14:56 uur is er volgens uw logistieke dienstverlener PostNL bevestigd van bezorging van pakket ().
Er is op 02-03-2024 19:30 uur door mij direct gemeld aan Coolblue B.V. dat er (tot op heden) geen pakket bezorgd is.
Bevindingen en conclusie Coolblue B.V.:
– Er is door Coolblue B.V. een pakket onderzoek gestart, dit zonder enige resultaat.
– Coolblue B.V. geeft aan dat het onderzoek gesloten wordt en bied geen oplossing.
- Tevens geeft u aan dat het onderzoek niet verder te overleggen is, en weigert u zonder énige uitleg ook geen nieuwe bestellingen meer aan te nemen.
Klacht:
Zoals eerder vermeld en bekend bij u, heb ik tot op heden de bestelling niet mogen ontvangen.
Mederwerk(st)er van Coolblue B.V. geeft aan, ik citeer: ‘’De chauffeur heeft aangegeven dat het pakket op jouw adres is bezorgd’’.
Dit is niet alleen onjuist maar ook klopt uw informatie niet.
Het pakket () heb ik niet in ontvangst genomen.
1. Dit kunt u zien door de pin die niet bekend/gedeeld is met chauffeur van PostNL.
2. Mijn teken voor ontvangst niet getekend is.
Voor u verdere informatie, woon ik alleen en is het onmogelijk dat er een huisgenoot het pakket in ontvangst genomen heeft.
Navraag bij de buren is ook verricht en helaas zonder succes.
Bij wie is er bezorgd, en sterker nog wie heeft er voor ontvangst getekend volgens
de bezorger?
Mijn navraag en onderzoek m.b.t. het zoekgeraakte pakket als consument is gedaan.
Ik stel u verantwoordelijk om het onderzoek grondig te verrichten.
Graag zie ik een bewijs van ontvangst, met een handtekening en/of naam.
Tevens is de verkoper en verzender in dit geval Coolblue B.V. aansprakelijk voor zoekgeraakte orders/pakketten.
Dit is niet het risico dat een consument zal dragen, maar het risico dat bij de verkoper ligt (art. 7:11BW).
Niet alleen is het onderzoek onvoldoende uitgevoerd door u (zonder bewijs van ontvangst op te vragen aan uw vervoerder), is het wettelijk ongegrond.
Dit is een zaak tussen u en uw logistieke dienstverlener en niet mijn verantwoordelijkheid als consument.
Gewenste Oplossing:
In goed vertrouwen heb ik een product besteld bij u, zonder enig resultaat.
Volgens de wet bent u verantwoordelijk om de consument het volgende aan te bieden:
1. het opnieuw toe sturen van de oorspronkelijke order.
2. óf het bedrag terug te storten.
Graag hoor ik van u voor een passende oplossing.
Één ding is zeker, ik bestel nooit meer bij Coolblue.