Klacht: De koelkastdeur is in de verkeerde richting “geïnstalleerd”, de klantenservice geeft de klant de schuld.

Tea123 op 04 juni 2024 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Wij hebben een nieuwe inbouwkoelkast besteld bij Cool Blue inclusief levering en installatie. Tijdens het bestellen van de installatie had de website de optie “verander de deurrichting naar links” zichtbaar, maar technisch onmogelijk te selecteren. Deze optie werd grijs weergegeven. We bestelden toch de koelkast installatie (140€) en betaalden de installatie in de veronderstelling dat de monteur wel zou weten hoe het moest.

Bij levering werd de koelkast inderdaad geïnstalleerd met de deur naar rechts open terwijl de deur van het afdekpaneel naar links openging, waardoor deze praktisch onbruikbaar werd. Toen we de klantenservice belden, kregen we te horen dat het onze schuld was, omdat we er niet voor hadden gekozen.

Haal de nieuwe koelkast snel op en retourneer het volledige bedrag en de 80€ die we moesten betalen voor een tweedehands koelkast als tijdelijke oplossing.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Coolblue over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

1 week geleden - Beste Tea123, Bedankt voor het plaatsen van je klacht. Wat zonde dat je inbouwkoelkast niet naar wens is geïnstalleerd. Logisch dat je daar niet tevreden over bent. We hebben aan de hand van je gegevens niets kunnen vinden. Zou je je review samen met je ordernummer door kunnen mailen naar [email protected]? We kijken dan graag opnieuw naar de situatie. Met vriendelijke groet, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht Tea123

4 dagen geleden - Uw u reageerde nu wel met e-mail waarin staat dat onze koelkast niet links gemonteerd kan worden (ETNA KCS6178NOFInbouw koelkast). We zijn stomverbaasd, want onze oude koelkast was van hetzelfde merk en model en dus wel aan de linkerkant gemonteerd. Nu hebben we een andere bedrijf gevonden die hem wel gaat leveren en installeren met deur naar links (en voor nog veel lagere prijs ook!?). Verder zeiden jullie monteurs ook dat ze dat wel technisch gezien kunnen, mits er tijd gereserveerd is. Dus waarom jullie dat niet willen blijft een mysterie. Zo te zien is Cool Blue niet echt thuis op de koelkasten markt, zeker niet voor een Hollandse product zo als Etna.

Coolblue

Heeft op 13 juni 2024 om 21:21 geantwoord

Beste Tea123,

Fijn om te lezen dat je toch de koelkast hebt kunnen bestellen met een omgedraaide deur.

Het omdraaien van de deur is ook zeker wel mogelijk. Het is dan ook jammer om te horen dat het bij jouw bestelling niet goed is gegaan op de website. Het was afgelopen week te druk waardoor we de service niet meer konden aanbieden. Onze excuses hiervoor.

We hebben een kleinigheidje op je account geplaatst vanwege het ongemak. We hopen dat we je hiermee toch kunnen laten glimlachen!

Coolblue

1 dag geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Tea123