Mijn Klacht:
Ik heb in oktober 2023 Airpods 2 ingeleverd bij coolblue omdat ze af en toe batterij problemen hebben. De batterij van de rechter Airpod gaat veel sneller leeg dan verwacht. Na onderzoek gaven ze aan dat ze vies zijn en dat ze de Airpods schoongemaakt hebben en het niet meer zou moeten gebeuren. Daarna bleef het gewoon gebeuren.
Door omstandigheden zijn we in maart 2024 teruggegaan en weer ingeleverd. We kregen toen de opmerking dat het hele schone Airpods zijn. Dat klopt, ze zijn alleen binnenshuis gebruikt, in de woonkamer en slaapkamer.
Na 2 weken onderzoek beweert coolblue dat de Airpods en de case waterschade hebben en allemaal vervangen moten worden voor 293(!!!!!) euro. De Airpods zijn 139 euro nieuw bij coolblue toen ik de email binnenkreeg. Ze zouden kunnen beargumenteren dat er onderzoekskosten bij komen, maar de onderzoekskosten zijn 65 euro volgens coolblue. 139 65 is niet 293. En als we ze niet vervangen terug willen moeten we de onderzoekskosten van 65 euro betalen.
Dat de Airpods en case vervangen moeten worden is onzin. Ze deden het nog prima toen ik ze ingeleverd had (behalve de batterij problemen) en omdat ze uitsluitend binnen gebruikt zijn en wij er geen vloeistof overheen gegooit hebben weet ik zeker dat de Airpods niet door onze schuld kapot zijn gemaakt. Dan zijn de Airpods of door hun reparateurs kapot gemaakt of er klopt niks van hun bewering.
Daarnaast, de eerste keer dat wij ze ingeleverd hadden, hebben ze geen waterschade gevonden. Dan vind ik het vreemd dat dezelfde klachten opeens door waterschade komen. Na contact met de klantenservice zeggen ze we doen er alles aan om je te helpen om vervolgens de zin te eindigen met we kunnen er niks aan doen.
Gewenste Oplossing:
Airpods gratis vervangen of repareren omtrent de wet.