Klacht: Bezorging oven Coolblue

Voges op 12 juni 2024 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag is een Samsung oven bij mij bezorgd, via Post, die ik besteld heb bij Coolblue. De bezorger zette het pakket in de gang en nam ook niet mijn oude oven mee. Dit staat wel in de levervoorwaarden van Coolblue: Koop je een nieuw product en wordt het bezorgd door een van onze Coolblue bezorgers? Dan geef je jouw oude product gemakkelijk mee. Omdat Post.nl de bezorging deed nam de bezorger mijn oude apparaat niet mee. Nu zit ik met een pakket dat 20 kg weegt, die kan ik niet tillen en een oude oven die weg moet. Ik heb telefonisch mijn beklag gedaan de medewerkster die mij te woord stond liep over van begrip maar kon niets voor mij doen. Wat een geweldige service. Liesbeth Voges-Smits

Gewenste Oplossing:

Als een bezorger van Coolblue alsnog mijn oven plaatst zoals beloofd en de oude oven meeneemt

Beoordeling 8/10 star-4 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Coolblue over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

5 maanden geleden - Beste Liesbeth, Wat jammer dat er verwarring is ontstaan over het recyclen van je oude apparatuur bij de aankoop van een nieuw product! Zoals je ook in de tekst ziet staan kunnen we alleen producten meenemen die wij zelf komen bezorgen. Wordt de bestelling door PostNL geleverd? Dan kunnen zij het oude apparaat ook meenemen, dan moet je er wel voor zorgen dat deze verzendklaar is. Hier lees je hoe je dit doet: https://www.coolblue.nl/advies/hoe-geef-ik-mijn-oude-apparaat-mee-aan-postnl.html. De magnetron die je hebt besteld heeft vanwege zijn relatief kleine formaat geen aansluitservice. Het is helaas ook niet mogelijk dat wij de oude magnetron komen ophalen. Je kunt de magnetron zelf wegbrengen naar de milieustraat of een afspraak maken bij de gemeente om het als grofvuil op te laten halen. We begrijpen dat dit voor jou een onhandige situatie is, hopelijk is er iemand in je omgeving die je hiermee kunt helpen. Met vriendelijke groeten, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht Voges

5 maanden geleden - Inmiddels heeft een vriendelijke klantenservice medewerker contact opgenomen met mij en is de oven door Coolblue opgehaald. Het verschil tussen de bureaucratie (zie reactie hierboven) en oprechte klantvriendelijkheid: alles voor een glimlach is het motto van Coolblue

Reactie van de melder van de klacht Voges

4 maanden geleden - Coolblue heeft mijn klacht naar tevredenheid opgelost.

Coolblue

Heeft op 16 juli 2024 om 10:39 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Liesbeth,

Via de mail hebben we contact gehouden. Enorm fijn dat we tot een oplossing zijn gekomen. We hebben in dit geval graag een uitzondering gemaakt. Goed om te horen dat de ophaling inmiddels ook is gelukt. Excuses dat deze situatie is ontstaan. Je review helpt ons enorm om te kijken hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Voges