Klacht: contractcheck niet mogelijk

op 23 december 2017 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Afgelopen week heb ik van u een mail mogen ontvangen waarin aangegeven wordt dat ik een contractcheck kan doen of dit nog bij mij past of indien ik een ander aanbod heb gekregen. Ik heb een dag later een aanbod gekregen van een andere leverancier. De eerste stap die ik genomen heb is om dit via uw website te doen. Hierop kreeg ik de melding dat dit niet mogelijk is. Als vervolgstap heb ik telefonisch contact met u opgenomen. Tijdens dit gesprek is mij verteld geworden dat dit nog niet kan daar ik nog 3,5 jaar van de 5 jaar vast zit aan het contract. Wel is het mogelijk om iets voor mij te kunnen betekenen na mei 2018.
Na het bereken voor mezelf wat het mij kost per jaar in de volgende situaties:
-Huidig contract €1010,– p/j
-Nieuw 1 jarig contract bij u na kortingen €932,25 p/j
-Nieuw 3 jarig contract bij u na kortingen €981.43 p/j
-1 jarig contract bij een andere leverancier na kortingen €848,63 p/j

In het verleden is mijn partner klant bij u geweest daarop zijn wij toen onder mijn naam doorgegaan. Echter vind ik het misleidend dat ik een mail van u krijg waarin gesuggereerd dat het mogelijk is om mijn contract na contractcheck aan te laten passen. Dit is dus niet mogelijk.

Helaas kon u wederom niets voor mij betekenen.

Conclusie zal voor mij zijn dat ik dan maar moet gaan overstappen naar een andere leverancier. Deze leverancier wil zowel de boete betalen en een lagere prijs kan aanbieden dan uw aanbiedingsprijzen.

Dit heb ik ook aan u laten weten tijdens dit gesprek. Wel vroeg u mij of ik bij een eventuele overstap er aan zit te denken om terug te komen bij u als klant. Ik heb nu de indruk dat u wel wilt dat ik klant blijft maar dat u niks wilt doen om mij als klant te behouden.

Daar ik voor service en gemak best bereid ben om meer te betalen is dit voor mij geen issue om voor een paar tientjes over te stappen. Echter is dit een verschil van ruim €160,-- wat in mijn ogen meer is dan een paar tientjes. Daar de andere leverancier de boete wilt betalen á €125,-- per product. Het zal u sieren als u hierin mee kunt gaan en zeker naar aanleiding van het misleidende mail van u waarin ik het gevoel heb gekregen dat het contract aangepast kan worden. Ik hoop dat u deze negatieve ervaring in iets positiefs om kan zetten.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Essent

1 maand geleden - Beste Mark, Ik vind het jammer om te horen dat je het gevoel hebt gekregen dat het contract omgezet kan worden. In dit geval had je de e-mail ook niet moeten ontvangen omdat je een lopend contract hebt, onze excuses daarvoor. Ondanks dat dit natuurlijk een vervelende ervaring is voor je kunnen we niets veranderen aan het feit dat je een lopend contract hebt en wij je op dit moment geen aanbod kunnen doen. Ik hoop dat je hierdoor niet besluit over te stappen, ondanks het voordeel bij een andere leverancier. Met vriendelijke groet, Denis Webcare Essent

Reactie van de melder van de klacht Mark1987

1 maand geleden - Geachte heer/mevrouw, Helaas ben ik tot mijn spijt dan genoodzaakt om toch over te stappen. Met vriendelijke groet, Mark

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Mark1987