Klacht: Contract overzetten wil maar niet lukken

Geenideewelkedatis op 01 maart 2021 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Mijn zoon woont in Hengelo op een gedeelde etage met 5 bewoners . Er is één ziggo aansluiting op naam van de oudstebewoner. Deze is per 1 december verhuisd. naar een andere woonplaats. Het contract moet overgezet worden op naam van mijn zoon.

Wijzigingsformulieren in december ingevuld met alles erop en eraan. 1 Maand later antwoord dat de kopieën niet leesbaar zijn (welke werd niet gezegd) . Klantenservice gebeld : kan alleen reageren per brief.
Begin februari , alles hoogst persoonlijk nogmaals ingevuld ID’s gescand. ALLES DUIDELIJK LEESBAAR.

23 februari ontvangt degene die het wil overzetten, 2 brieven,
1ste brief is dat het contract niet overgezet kan worden. Reden: bel klantenservice.
2de brief kopieen onleesbaar.(wederom welke kopieen wordt niet vermeld)

Vandaag 1/3 gebeld met klantenservice, doorverwezen naar technische dienst, doorverwezen naar administratie.

Vraag naar reden van niet over kunnen zetten van contract
Antwoord: het adres van de oude contractant komt niet overeen met het adres waarde de huidige ziggo aansluiting is en overgezet moet worden op een andere naam.
Mijn reactie : de oude contractant is reeds verhuisd en moet naar waarheid zijn HUIDIGE adres invullen op het wijzigingsformulier wat DUS niet meer het zelfde is want hij woont ergens ANDERS, hij is namelijk verhuisd!

2de VRAAG:
Welke kopieen zijn niet leesbaar:?

Antwoord : Onze correspondentie wordt ingescand dus als de klant geen goede resolutie heeft gebruikt kan ZIGGO klantenservice dat niet lezen. Wss zijn de kopieen van de ID’s niet goed leesbaar na inscanning

Mijn reactie:

Waarom vermeld Ziggo niet in de correspondentie wat er niet goed leesbaar is?.
Waarom vermeld Ziggo niet dat er eisen zijn vwb de te gebruiken resolutie bij het opsturen van gescande ID’s ?

En waarom kan een uitgesproken IT organisatie als deze de hele procedure niet per internet afhandelen zodat je direct de gescande plaatjes digitaal kunt opsturen

Nu zijn we bijna 3 maanden verder omdat Ziggo onduidelijke en onvolledige informatie heeft gestuurd en lang wacht met reageren!
Waarom niet 1 telefoontje en direct oplossen.

Moet ik nu weer via een moeilijke omweg nogmaals kopieen insturen.?

Als Ziggo deze klant, die uit gemak wil blijven, kwijt wil, dan adviseer ik de oude contractant om het contract dan maar op te zeggen.

Bestaande klanten zijn blijkbaar niet interessant.

Ik ben tevreden als het contract nu binnen 1 week (8/3) gewoon overgezet kan worden. Of als ik nu , de twee gescande ID's kan digitaal opsturen zodat het direct kan worden opgelost. Of anders dan toch maar een keer de papieren , goed leesbare versie van alle gegevens er bij pakken en afhandelen.
Als de contractant of degene die het wil overnemen voor 8/3 niets meer te horen krijgen , dan adviseer ik om het contract op te zeggen en de huidige bewoners dan maar ergens anders een aansluiting te regelen

En verder voor Ziggo:
1. dat dhr Clemens zijn communicatie/correspondentie verbetert naar de klant op het gebied van urgentie en transparantie. Vermeld reden, en ook een duidelijk contactadres , lees telefoonnummer! (geen e-mail geen corr. adres, geen whatsapp dat verhoogt alleen de frustratie)
2. Dat men begrijpt dat deze jonge mensen op deze manier het gevoel krijgen dat ze in een administratief doolhof en bureaucratie zijn terecht gekomen. Wat tot veel ongeloof en frustratie leidt wat volstrekt niet nodig is

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Geenideewelkedatis