Klacht: Conducteur

op 21 juni 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Door de conducteur werd ik gewezen op het feit dat mijn HEMA treinkaart niet geldig zou zijn op het gehele NS traject, maar alleen op de aangegeven start- en eindpunten, in dit geval Arnhem Assen. Ik was hiervan niet op de hoogte en de conducteur adviseerde om de volgende halte uit te stappen en een kaartje te kopen. Toen bedacht ik dat ik in het bezit was van een geldige OV kaart, alleen was deze niet ingecheckt. De conducteur liet weten dat er bij de volgende halte een incheckpaal in de buurt van de trein zou staan. Toen ik tijdens de stop heen en weer sprintte, liet deze conducteur, terwijl hij me zag, de trein voor mijn neus wegrijden! Dit is niet bepaald klantvriendelijk, vandaar deze klacht gericht aan de Nederlandse Spoorwegen.

Het was netjes geweest als de conducteur even vijf seconden op mij had gewacht. Nu moest ik op een klein station drie kwartier wachten op de volgende trein.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 05 juli 2016 om 11:46 geantwoord

Heeft op 06 juli 2016 om 16:20 geantwoord

Persoonlijk vind ik deze reactie wat aan de magere kant. Ik snap dat een machinist zich heeft te houden aan het seinverkeer van de verkeersleiding. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit gaat om tienden van seconden. Ik was bij de deur van de trein toen deze voor mijn neus dicht ging. De conducteur heeft mij gezien. Wanneer hij de deur vijf seconden langer had open gehouden had ik met deze trein mee kunnen reizen en was ik niet te laat op mijn bestemming aangekomen. Het zou schappelijk zijn van NS wanneer ze het extra geld, dat ik voor en door dit ongemak kwijt was, aan mij retour doen.

Alle klachten die gemeld zijn door K.J.Mulder