Klacht: Cinemate GS ontwerpfout

op 12 januari 2014 over Bose in de categorie Electronica Merken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Als groot fan van Bose kocht ik deze Cinemate GS een aantal weken terug om mijn companion 3 wat eigenlijk computer speakers zijn te verbeteren met een 5.1 speakerset.

Aangesloten via een optische kabel, en 320kb/s Spotify draaide ik een aantal nummers. Klonk allemaal zoals ik van Bose gewend was, mooi helder, zuiver en natuurlijk.

Laat ik beginnen met de subwoofer. Deze klinkt diep, krachtig en ook op een zacht volume ongelovelijk mooi. Niks op aan te merken.

Dan de Gemstone speakers, ik denk dat dit een van de slechtste speakers zijn van Bose.

Het begon al met het logo wat op de aliminium plaatjes rammelt. Bij een nummer met piano, waar ik veel naar luister, in het speciaal gezien Yiruma, begonnen allebei de logo’s te trillen van de speakerbeschermingskapjes.

Een hele grote slordige fout als je het mij mag vertellen dat Bose hun logo’s niet vastlijmen zodat je geen resonantie krijgt. Dus ik heb de kapjes er even afgehaald om te horen of de trilling zich nog waarneemt.

Minder, maar nog steeds. Bij piano nummers met een hoge aanslag van een piano toets heb je op een normaal volume al een complete resonantie.

De speakers gaan volledig over hun nek en blijven niet meer mooi strak klinken. Zet je hem dan op een echt laag volume wordt het weer mooi.

Ik ben gewend dat ik een Bose zet ook op een harder volume nog kan zetten omdat Bose ‘toch niet stuk gaat’. En ik geloof erin dat ze ook niet stuk gaan maar als ze het op een normaal luisterniveau al begeven op het gebied van bepaalde tonen kun je het op een harder volume helemaal wel vergeten.

Ik heb Bose gebeld in Edam die mij doorverwees naar het reparatiecenter in Belgie. Terwijl ik het fijn had gevonden om even langs te kunnen komen zodat ze het konden beoordelen en hun het het beste konden vertalen naar het reparatiecenter toe aangezien ik niet de beste ervaringen heb met hun reparatiecenter. Helaas, dat was niet mogelijk. Leuk allemaal, maar ik heb 2 van deze sets aangeschaft en allebei vertonen ze deze mankementen. Ook in de winkel is de resonantie te horen.

Ik ga er dus vanuit dat dit een ontwerpfout betreft en het reparatiecentrum me zou afschepen met een brief dat ze niks hebben kunnen vinden zoals wel vaker gebeurt is. Vandaar dat ik de mening van Bose in Edam graag zou willen weten zodat hun konden vertellen hoe ik dit het beste kan oplossen.

Ik heb het idee dat Bose het laatste jaar erg aan het rommelen is met hun producten. Oortelefoons, de qc20i die me enorm teleurstelde en nu een speakerset die tonen niet kan hendelen wat ik in mijn Companions 3 nooit heb gehoord.

Mocht je voor een goede Bose set willen gaan raad ik je aan voor Jewel cubes te kiezen van Bose. Dat zijn satellietspeakers die elke toon goed weergeeft zonder enige resonantie of vervorming, ik denk het meest hoogwaardige product van Bose.

De cinemate GS is in mijn opzicht een mislukte set waar je voor het bedrag een beter geluid mag verwachten. Eigenlijk luister ik nooit uitgebreid in de winkel naar Bose geluid omdat ik weet dat het altijd wel in orde is. Nu komt daar dus verandering in en zal ik de concurrent ook goed beluisteren alvorens op een Bose over te gaan.

Jammer Bose, een diepe teleurstelling van een betrouwbare en geliefde klant uit Hoorn.

Gewenste Oplossing:

Een duidelijk voorstel hoe dit op te lossen.

- Het liefst met bijbetaling de Jewel cubes ipv deze Gemstones
- Een andere set
- Of dat mijn huidige set gerepareerd wordt en ik er zeker van ben dat de resonantie en vervorming niet meer hoor.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bose

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bose nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Bose

3 jaren geleden - In overleg met de klant is deze zaak inmiddels door Bose Nederland afgehandeld tot tevredenheid. Bosse customer Care 0299 -390 290

Alle klachten die gemeld zijn door markjoon