Klacht: chaos zwolle

op 11 juli 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op donderdag 7 juli reden treinen richting Groningen niet verder dan Zwolle i.v.m. een kapotte bovenleiding.
Het gevolg was een chaos. Er waren weinig NS-medewerkers die ook nog eens niets wisten en/of geen portofoons hadden. Niemand wist welke bus naar welk volgend station vertrok. De logistiek van instappen in de bussen die uiteindelijk kwamen, was ongelooflijk ongecoordineerd en daardoor uiterst langzaam. Het personeel dat er was, behandelde de passagiers als kleuters (‘Nu op de stoep, anders komen er geen bussen meer’) of onbeleefd en ongeinteresseerd (‘mevrouw, ik wil zelf ook naar huis’). Sommige NS-medewerkers, vooral vrouwen, leken er genoegen in te scheppen de macht te hebben en als schooljuffen het publiek toe te spreken.
Al met al was het een gevaarlijke en zeer frustrerende situatie. Sommige personeelsleden verdienen hun baan niet.

- als er in zo'n geval een noodplan is waar iedereen van op de hoogte is, er voldoende personeel is dat informatie geeft, en het instappen in bussen gecontroleerd, snel en vooral eerlijk gebeurt.
- als het personeel beleefd, vriendelijk en goed geinformeerd is.
- als duidelijk is welke bussen waar naartoe gaan.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 19 juli 2016 om 09:22 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door marianneyvonne