Klacht: Onterechte doorberekening van wegsleepboete

op 22 februari 2017 over Car2Go in de categorie Taxibedrijven

In de nacht van 7 op 8 januari reed ik (tussen 00.00 – 01.00 uur) met een car2go naar huis. De accu was bijna leeg (nog zo’n 15-20%) en heb hem toen geparkeerd bij een laadpaal. Deze bleek echter een storing te hebben en ik wilde hem toen naar de dichtstbijzijnde laadpaal rijden. De auto kwam bij het wegrijden helaas stil te staan. Ik heb toen gebeld met de klantenservice die mij op dat moment adviseerde de auto in de eerste instantie te laten staan. Vervolgens gaven ze aan om de auto toch voor zover als mogelijk in een parkeerhaven te zetten. Ik heb de auto toen in een parkeerhaven geduwd en hierbij duidelijk aangegeven dat hij niet helemaal in het vak stond, ik kon hem immers in mijn eentje ook niet netjes inparkeren. De auto zou die nacht worden weggesleept door het crisisteam. Dit is kennelijk niet gebeurd, want hij is de volgende dag om 15.20 uur (zie boetebeschikking) door de gemeente Amsterdam weggesleept. De boete hiervoor werd mij later in rekening gebracht.

Ik heb twee keer gebeld met de klantenservice om aan te geven dat de doorbelasting van de boete voor het wegslepen van de Car2go op 7 januari onterecht is. Ik heb namelijk naar instructie van een klantenservicemedewerker de auto (die uit was gevallen) in een parkeerhaven geduwd, zo goed en kwaad als het ging. Er werd mij verteld dat deze zou worden weggehaald door jullie crisisteam.

Dat is kennelijk niet gebeurd en de auto is verwijderd door de gemeente. Maar de boete en administratiekosten zijn daarom mijns inziens onterecht doorbelast aan mij, dit werd mij ook bevestigd telefonisch door collega Clement en Ria (meen ik te hebben verstaan). Deze telefoongesprekken zouden moeten kunnen worden terugbeluisterd aangezien ze zijn opgenomen.

Ik wil dat ik niet meer verantwoordelijk word gesteld voor de boete en dat mijn account wordt gedeblokkeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door ericseleky