Klacht: Car2Go creert levensgevaarlijke situatie en geeft de klant de schuld

op 04 december 2018 over Car2Go in de categorie Taxibedrijven

Vorige week zaterdag een auto gehuurd bij car2go. Dashboard deed het niet, waardoor niet te zien was hoeveel batterijlading er nog op zat. Maar goed, hij wordt verhuurd, dus het zal wel voldoende zijn. Ik draai de snelweg op en de auto houdt er opeens mee op. Batterij leeg. Ik moet snel de auto naar de vluchtstrook duwen.

Ik bel de klantenservice, maar krijg iemand in het buitenland aan de lijn. Deze geeft aan dat er z.s.m. hulp voor mij komt, maar wil niet zeggen wie er komt. Uiteindelijk komt er geen hulp, maar word ik door de politie opgemerkt die aangeeft niet te zijn getipt door car2go. Na een uur op een gevaarlijke plek te hebben gezeten word ik geëvacueerd en de auto weggesleept.

De volgende dag krijg ik een factuur van meer dan 200 euro omdat de de huur niet heb beendigd (duh, het dashboard was kapot). Ik heb een klacht ingediend met het verzoek de rekening te crediteren. Daarnaast door dit incident andere schade opgelopen.

Antwoord per mail: U mag blij zijn dat wij u de wegsleepkosten van de auto niet in rekening hebben gebracht. U heeft er immers zelf voor gekozen een auto te huren met een lage batterijlading.

Mijn antwoord: Maar waarom bieden die auto dan te huur aan?! En waarom bieden jullie dan een auto te huur aan waarvan het dashboard niet werkt? Is dat MIJN FOUT?

Hun antwoord:(Geen). Net naar meerdere adressen gemaild, waaronder het hoofdkantoor en perspersonen (Nicolai Worms en Madeleine Schulze). Krijg een melding dat de mail niet is bezorgd omdat de mailbox vol zit?!

Accepteert de Gemeente Amsterdam dergelijke risico’s die Car2Go neemt voor de veiligheid?

Excuses, duidelijkheid over hoe zij dergelijke veiligheidsrisico's in de toekomst voorkomen en een compensatie voor geleden overige materiële schade.

Alle klachten die gemeld zijn door M.pp