Klacht: misleidende informatie en communicatie.

prinsen004 op 23 februari 2015 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1, Digitale TV

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Canaldigitaal has resolved this complaint
Klacht opgelost op 4 maart 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste, Zoals wij u per e-mail contact hebben uitgelegd kunnen wij uw klacht helaas niet op de gewenste manier oplossen. Het contract op uw Basis abonnement is na een jaar niet meer terug te draaien. Zoals gemeld bent u vrij...

Categorie Alles-in-1
Status Opgelost
Datum 23 februari 2015

Een klant heeft een recreatieabonnement bij Canaldigitaal omgezet naar een basispakket, na een mailing die de indruk wekte dat het recreatiepakket zou verdwijnen. Ondanks het aanbod van een lagere prijs voor de eerste zes maanden, betaalt de klant sinds oktober een hoger tarief, terwijl het recreatiepakket nog steeds beschikbaar is voor een lagere prijs op de website.

Mijn Klacht:

Ik heb bij Canaaldigitaal een recreatieabonnement omgezet naar een basis voor 12 maand. op 28 02 2014. Ik kreeg een mailing waarbij de indruk werd gewekt dat het recreatie pakket kwam te verdwijnen en ik moest overstappen naar een basis pakket. Ik had op dat moment geen alternatief en ben op het aanbod ingegaan. aktie 12 maanden eerste 6 maand voor het tarief van het recreatiepakket € 11,95 en vervolgens € 12,95. Nu blijkt dat ik sinds oktober al € 15,95 betaal en het recreatiepakket nog steeds bestaat op de website staat zelfs voor € 12,95 per maand. (screenshot aanwezig)

Gewenste Oplossing:

Ik wil terug naar het recreatiepakket en restitutie vanaf oktober 2014 van de tariefsverhoging € 3,00 per maand.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Reactie CanalDigitaal Beste, U geeft aan graag terug te willen naar het recreatie-basis pakket. Dit is mogelijk, daar uw huidige abonnement maandelijks opzegbaar is (geen vast contract). Wij willen u er echter wel op wijzen dat intussen ook het recreatie-basis pakket een prijswijziging heeft ondergaan waardoor deze nu €15,95 per maand kost. Dit kunt u ook hier terugzien: http://www.canaldigitaal.nl/recreatieset/ Mocht u uw abonnement willen wijzigen dan kan dit via de klantenservice. Zij zijn bereikbaar op 0900-9323. Met vriendelijke groet, Webcare CanalDigitaal REACTIE: > de klacht afhandeling is zeer onpersoonlijk, vraag me af waarom ik al die gegevens moet in vullen. Zou u zo vriendelijk willen zijn de klacht nogmaals te lezen. De reactie van Canaldigitaal sluit niet aan bij mijn vraag om restitutie en om het met terugwerkende kracht te restitueren vanaf 1 oktober. Wel heeft canaldigitaal nu de website aangepast en hierop de "juiste" bedragen vermeld. Ik heb Canadigitaal verzocht de klacht nogmaals te lezen. > > Met vriendelijke groet, > > Gerard Prinsen

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Nogmaals; Gewenste Oplossing: Ik wil terug naar het recreatiepakket en restitutie vanaf oktober 2014 van de tariefsverhoging € 3,00 per maand. Ik vraag om restitutie van het teveel betaalde vanaf oktober. Ik heb een contract voor 12 maanden afgesloten waarbij ik de eerste 6 maand € 11,95 betaal en de daaropvolgende maanden € 12,95. Dit stond zelfs tot 2 dagen geleden op uw website. De restitutie is oktober tot en met februari dit is 5 x € 3,00.= €15,00. Als ik geweten had dat het recreatie pakket was blijven bestaan was ik zo wie zo niet overgestapt en had ik in deze periode helemaal niets hoeven te betalen. Dit had mij 6 x € 12,95= € 64,75 bespaart en zoals u het nu stelt zou dit meer dan billijk zijn dat u dit restitueert als ik kijk naar de manier waarop u communiceert. Met vriendelijke groet, Beste heer Prinsen, U spreekt tevens over een terugbetaling van abonnementsgelden voor het Basis pakket. Dit kunnen wij helaas niet voor u realiseren. U maakt als sinds maart 2014 gebruik van dit pakket, bijna een jaar lang. Zoals wij u gemeld hebben in ons vorige bericht bent u vrij in uw keuze om terug te gaan naar het recreatie-basis pakket. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Met vriendelijke groet, Webcare CanalDigitaal

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 04 maart 2015 om 17:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste,

Zoals wij u per e-mail contact hebben uitgelegd kunnen wij uw klacht helaas niet op de gewenste manier oplossen.
Het contract op uw Basis abonnement is na een jaar niet meer terug te draaien. Zoals gemeld bent u vrij in uw keuze om weer gebruik te maken van het Recreatie-Basis pakket, mocht dit wenselijk zijn. De prijs van het Recreatie-Basis pakket is gewijzigd en ook hier hebben wij u over geïnformeerd. Dit is ook terug te zien op onze website www.canaldigitaal.nl.

Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij telecomproblemen kunt u terecht bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Providers moeten storingen binnen een redelijke termijn verhelpen en zijn verplicht een kosteloze klachtenprocedure te bieden.

Bron: Geschillencommissie Telecommunicatie