Klacht: Klant-onvriendelijk in het quadraat!!

Herma Fitzgerald op 07 oktober 2014 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1, Digitale TV

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Canaldigitaal has resolved this complaint
Klacht opgelost op 22 oktober 2014
Reactie van het bedrijf:

Beste, Wij hebben u op 16-10-2014 het volgende gestuurd: 'Bedankt voor de belspecificaties. Hieruit maken wij op dat u in totaal 8 keer gebeld heeft met het servicenummer van CanalDigitaal (0900-9323) en dit houdt in dat u €8,00 van ons...

Categorie Alles-in-1
Status Opgelost
Datum 7 oktober 2014

Een klant heeft eind juni glasvezel internet en bellen besteld bij Canal Digitaal, maar ondervond veel problemen met de communicatie en de levering van het installatiepakket. Na herhaaldelijk contact te hebben gehad, ontving de klant uiteindelijk het pakket, maar de installatie bleek incompleet en er was geen werkopdracht voor het installatiebedrijf. Dit resulteerde in een periode van bijna 14 dagen zonder internet en telefonie, wat leidde tot grote ongemakken.

Mijn Klacht:

Eind juni glasvezel internet en bellen besteld bij Canal Digitaal. Na verschillende keren gebeld te hebben en of van de lijn te worden gegooid bij doorverbinden of met een kluitje in het riet te zijn gestuurd (iedere keer gesprek van 1 euro). Uiteindelijk installatiepakket gekregen maar geen werkopdracht voor installatiebedrijf Gideon, toen eindelijk monteur kwam bleek installatiepakket niet compleet. Na 8 dgn gewacht te hebben weer gebeld en toen kwam eindelijk rest van installatiepakket. Moest afwachten tot Gideon contact zou opnemen. Nagebeld, bleek bij Gideon niet in systeem te staan; Canal Digitaal had geen werkopdracht gestuurd.
Ondertussen werd internet en bellen van KPN stopgezet door CD en zat ik bijna 14 dg zonder internet en vaste telefonie (geen internet bankieren enz. onmogelijk in dit digitale tijdperk@!!). Na vele malen bellen naar CD en Gideon, heb ik zelf de rekening van de montage betaald en werd ik aangesloten. Als ik op CD had moeten wachten zat ik nu nog zonder internet en telefonie. Frustratie en stress alom!! Zo kan men toch niet met mensen omgaan?

Gewenste Oplossing:

Reactie van Canal Digitaal op mijn klacht en brieven en compensatie van gemaakte kosten door hun inadequate systeem.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 22 oktober 2014 om 08:10 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste,

Wij hebben u op 16-10-2014 het volgende gestuurd:
'Bedankt voor de belspecificaties.
Hieruit maken wij op dat u in totaal 8 keer gebeld heeft met het servicenummer van CanalDigitaal (0900-9323) en dit houdt in dat u €8,00 van ons vergoed kunt krijgen.
Wij kunnen dit alvast als een tegoed op uw betalingsaccount bijschrijven, maar we kunnen ook uw GSM belspecificatie nog even afwachten en dan alles in één keer met u verrekenen.
Wij horen graag van u wat wenselijk is.'

Hierna hebben we geen reactie meer van u mogen ontvangen en om die reden hebben we de €8,- alvast als tegoed in het systeem gezet en sluiten wij deze klacht.

Wij hopen u zo voldoende te hebben geinformeerd en mocht u nog vragen hebben of de GSM belspecificatie hebben dan ontvangen wij deze graag.

Met vriendelijke groet,
Webcare Team CanalDigitaal

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Canaldigitaal beoordeeld.

Herma Fitzgerald

Heeft op 22 oktober 2014 om 10:38 geantwoord

Canal Digitaal maakt zich er wel heel gemakkelijk van af. Klacht is helemaal niet opgelost: nog steeds geen reactie gehad op vier brieven die ik naar CD heb gestuurd! Geen excuses noch compensatatie voor het feit dat ze me 13 dgn zonder internet en vaste telefonie hebben laten zitten, geen excuus voor de abominabele klantenservice en stress die ze me hebben bezorgd! Hun website deugt van geen kanten, je kunt je nota's niet inkijken, je kunt je eigen gegevens niet aanpassen en je kunt geen documenten uploadenAls je ze een mail stuurt krijg je bericht terug dat je de kantenservice moet bellen.

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Zie mijn reactie op de bewering van Canal Digitaal datze de klacht hebben opgelost! Dus niet!,,,

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij telecomproblemen kunt u terecht bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Providers moeten storingen binnen een redelijke termijn verhelpen en zijn verplicht een kosteloze klachtenprocedure te bieden.

Bron: Geschillencommissie Telecommunicatie