Klacht: Caiway: Schrijnende situatie, na 3 jaar nog steeds problemen.

Marctraider op 08 juni 2015 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na 3~ jaar bij Caiway is het mijn instabiele verbinding nog steeds niet opgelost. Het zelfde, IDENTIEKE probleem komt elke keer weer terug.

Geschiedenis van klachten:

2013-01-01:
—————–
Caiway Basis Abbonement aangevraagd. Direct na in-gebruikname verbinding constant weg. In de eerste instantie konden ze een breuk in de Groene Coax detecteren en hebben dit verholpen.
Daarna ‘leek’ de verbinding goed, er was inderdaad in de eerste instantie geen uitval meer.

2013-03-06: (Ook geregistreerd hier bij klacht.nl)
——————
Vanaf dit moment gaat er een ander probleem spelen die tot op heden identiek is gebleven op technisch vlak. Verbinding valt niet weg, maar krijg hevige aanvallen van Packet Loss gedurende 10-20 minuten, en komt regelmatig terug. Soms 1 keer per dag, andere keren 10 maal 20 minuten verbinding brak.

2014-01-09: (Ook geregistreerd hier bij klacht.nl)
—————–
Probleem weer terug, gemeld bij klacht.nl en talloze keren contact gehad.

2015-01-19 (Ook geregistreerd hier bij klacht.nl)
—————–
Probleem weer terug, gemeld bij klacht.nl en talloze keren contact gehad.

2015-06-07 (Huidige klacht)
—————-
Probleem weer terug van weggeweest. Nog voor de warme dagen aankwamen begon de ellende weer. Regelmatig massaal packet loss, waardoor de verbinding totaal onbruikbaar is.

In kan concluderen dat na al deze ellende, communicatie, et cetera het probleem vooralsnog niet is opgelost. Dit is echt een zeer schrijnende situatie en nog erger, incompetentie van de desbetreffende bedrijven/organizaties (Caiway/Rekam) om dit probleem de baas te zijn. Erg om te zeggen, maar volgens mij kan niemand hier omheen draaien.

Ik ga hier niet meer uitgebreid vertellen wie er wanneer thuis is geweest of wat er precies is gebeurd, maar ik kan wel vertellen dat het volgende in de afgelopen 3 jaar is ‘gerepareerd’.

– AOP vervangen.
– Kabel breuk gerepareerd
– 3 Verschillende modems getest
– 10+ keer monteuren van Rekam langs de deur gehad
– Wijkkast ‘onderdelen’ en ‘filters’ vervangen
– ‘Versterker’ vlak bij (of in?) de wijkkast vervangen.

Dat laatste was vorige keer zogenaamd de boosdoener. Nu zeker weer de versterker ‘defect’? Lijkt me erg sterk.

De klachten zijn identiek, dat wil zeggen dat het patroon, de klachten en voor zo ver ik zelf kan zien nog altijd hetzelfde is. Soms weken lang geen last, dan opeens begint de ellende weer.

Caiway geeft mij ook niet de mogelijkheid om zelf pro-actief op onderzoek uit te gaan. De modem (Arris/Cisco) zijn beide vergrendeld en kunnen met geen mogelijkheid door de eind gebruiker worden benaderd (Eventueel logs, error reporting etc via 192.168.100.1)
Docsis Diagnostics en andere tools werken ook niet omdat alle porten op de modem dicht staan. Niet handig.

Maargoed. Net als vorige keren kunnen we uitsluiten dat het ergens in de binnenshuis installatie is (Duh!)

Ik betwijfel ten zeerste of het door een slecht signaal komt. Waarom? Omdat zodra de storing begint plaats te vinden, ik zeer snel de verbinding handmatig kan herstellen. Hoe? Simpelweg de modem power-cyclen. Zodra ik dit doe, is mijn verbinding weer direct helemaal stabiel. Doe ik dit niet? Mag ik 20/30 minuten wachten tot de verbinding zich zelf herstelt. Trek ik alleen de Coax stekker uit de AOP, en weer terug, dan hersteld de verbinding zich niet zelf. Packet loss houdt aan.

Zijn dit taferelen die lijken op signaal verlies? Lijkt me niet. Modem defect is het eerste van je aan zou denken. Sinds dit identieke probleem zich met al mijn vorige ‘modems’ hebben voorgedaan kunnen we dit ook uitsluiten.

Wat dan wel? Niet binnens huis, en laten we aannemen dat het signaal wel goed is, wat is dan het probleem? Misschien is de CMTS gaar? Caiway monitored de situatie constant, maar zelfs caiway kan niet van een afstand alle mogelijke storingen die zo’n CMTS systeem met zich meebrengt inzien. Niemand kan zien of elk component in een electronish systeem volledig naar behoren werkt.

Ik heb een vaag vermoeden dat de CMTS iets doet waardoor mijn Modem constant op hol slaat. één keer heeft Caiway mijn modem ingezien precies op het moment wanneer de storing plaatsvond, en vertelde me toen dat er iets niet helemaal klopte in het modem, en dat ze mijn modem op afstand moesten resetten.

één andere mogelijk is dat er anderen op dezelfde coax kabel deze storing veroorzaakt. (Voornamelijk in de lage frequentie band, maar ik kan dit niet bevestigen). Een probleem dat eigenlijk alleen maar praktisch oplosbaar is door een nieuwe kabel te trekken.

Ik vraag Rekam, en Caiway, nogmaals om dit zeer schrijnende geval nu definitief aan te pakken. Ik ga zowel Rekam als Caiway vanaf nu elke dag een email sturen met de tijden waarop ik hinder ondervindt van deze brakke verbinding.

Pingplotter staat al aan.

Gewenste Oplossing:

Definitief van deze problemen verlost zijn.
Dit kan op een paar manieren:
-------------------------------------------
- Gehele infrastructuur buitenshuis vervangen.
- Het CMTS moet grondig worden nagekeken/vervangen worden.
- Groene Coaxkabel is alsnog rot, maar ik betwijfel dat het aan een slecht signaal ligt.
- In geval van buren die deze storing op een of andere manier veroorzaken, graag een individuele kabel naar mijn huis.
(Ik zit 50~ meter van de wijkkast vandaan) en ik heb recht op een stabiele verbinding.
- Voortijdig glasvezel leggen? Nogmaals het gaat hier om een kleine 50 meter)

Wat ik NIET meer als oplossing accepteer:
- Een reparatietje hier, een reparatietje daar, versterkertje vervangen, etc etc.

Zolang dit niet definitief opgelost is blijft deze klacht open en zal ik mijn bevindingen
met Caiway/Rekam per email leveren.

Ook heb dagelijks contact met Caiway over Twitter om updates over deze ziekelijke situatie te vragen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

Bericht van

9 jaren geleden - Op 5-6-2015 heeft Caiway wederom een storingsmelding aangemaakt om deze storing te onderzoeken. We hebben REKAM met klem verzocht de mogelijkheden om het kabeltracé te vervangen te onderzoeken. REKAM heeft contact opgenomen met u en een afspraak ingepland op 11-6-2015. We houden deze melding actief in de gaten en zullen er alles aan doen om deze storing definitief op te lossen. Wij komen bij u terug zodra wij meer informatie hebben. Dit zullen wij doen per telefoon.

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Bedankt voor de reactie. Inderdaad, ik heb een afspraak gemaak met Rekam voor de datum 11-06-2015. Ik verwacht geen concrete resultaten op vrijdag, aangezien de verbinding al heel vaak doorgemeten is. Maar ik volg bij deze de juiste procedure die door caiway is opgelegd. We gaan het afwachten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 12 juni 2015 om 09:38 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Caiway beoordeeld.

Marctraider

Heeft op 12 juni 2015 om 12:34 geantwoord

we zitten nog midden in de verhelping van het probleem, en dus NIET opgelost. Rekam zou op afstand de verbinding in de gaten houden.

A.u.b veranderen in Niet Opgelost, anders ben ik genoodzaakt om opnieuw een klacht aan te maken.

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Ik weet niet precies wat er gebeurd is omtrend Rekam, maar ze zijn netjes vrijdag (vandaag) rond 9:00 zoals afgesproken langsgekomen (Ik moest van caiway zelf contact opnemen met rekam en de afspraak was gemaakt om vrijdag 9:00. Niks aan de hand dus. Hij kon naar eigen zeggen weinig doen, alleen zei hij dat hij de modem op afstand in de gaten ging houden. Dat wordt dus helemaal niks, aangezien we daar geen steek mee verder komen. Bedankt.

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Het ziet er trouwens niet echt fraai uit die oude kabels, splitters etcetera in de wijkkast, heb zelf meegekeken. Vond rekam waarschijnlijk niet zo leuk :)

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Nog een update, ik weet niet of het relevant is, maar nadat ik heb geupgrade van Super naar Alles in éen relax, blijft mijn download snelheid rond de 30mbit/s hangen. Ik gebruik nog mijn oude Cisco modem aangezien ik niet van plan ben TV te kijken. Volgen Caiway kon ik gewoon mijn Cisco modem blijven gebruiken.

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Gebeurd er nog iets? Deze.klacht HEropenen of ik maak een nieuwe aan.

Alle klachten die gemeld zijn door