Klacht: verschil kosten per eenheid in de maandopgave met het 3 jarig contract

op 08 maart 2020 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

ik heb per 1-2-2020 een nieuw 3 jarig contract
in de eerste maandopgave van februari verschillen alle opgegeven eenheidskosten met de opgave in het contract, nl; contract
tarief Electra normaal; contract 0.22067 maandopgave; 0.22971
dal 0.20857 0.21761
gas 0.68278 0.76148

netbeheerkosten stroom 29 dagen a 0.69 20.01
gas a 0.52 16.70

graag uw uitleg en aanpassing

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 09 maart 2020 om 15:17 geantwoord

Beste,

Op 5 oktober 2019 ontving u de bevestiging van uw verlenging met uiteraard ook de bijbehorende tarieven. Omdat de energiebelasting én de kosten voor het netbeheer voor 2020 op dat moment nog niet bekend waren, specificeerden wij de tot dan toe bekende tarieven. Uiteraard zijn de afgesproken kale leveringstarieven ongewijzigd gebleven. Wanneer de hoogte van de energiebelasting of de kosten voor het netbeheer worden gewijzigd, hebben wij als energieleverancier dat op te volgen en mogen we daar niet van wijken.

Ik hoop dat deze uitleg u meer duidelijkheid geeft. De tarieven (energiebelasting en netbeheerskosten) gaan wij niet aanpassen.

Budget Energie
WebCare

Heeft op 09 maart 2020 om 18:32 geantwoord

De tarieven voor levering van elektriciteit en gas wijken af van het contract, zelfs alle opgegeven kosten wijken af, uw uitleg klopt dus niet!!!

Alle klachten die gemeld zijn door j.j.koning@quicknet.nl