Klacht: Verkeerd voorgelicht – toch geen welkomstcadeau

op 30 maart 2020 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

In januari vorig jaar (2019) in de Mediamarkt overgehaald om voor Budget energie te gaan met een leuke deal: €175,- cadeaukaart. Ging op mijzelf wonen, dus zeker handig. Mijn moeder stapte ook meteen over. Een contract met een looptijd van 3 jaar, waarvan je het eerste moest blijven voor de korting. Een paar dagen later was de actie €200,- kortingcadeaukaart van de Mediamarkt. Hiernaar gevraagd, want toch jammer, de medewerker zei dat dit geen enkel probleem was en kon een nieuw contract aanmaken. De korting zou dan na het eerste jaar verrekend worden ipv als cadeaukaart, dat was het enige verschil. Weer met een contract van 3 jaar, waarvan je het eerste moest blijven voor de korting. Alles verder hetzelfde. Geen probleem, alles hetzelfde, wordt ons verzekerd. Leveringsovereenkomst ziet er (op startdatum na) ook hetzelfde uit. Dus eerste cadeaukaart ingeleverd en alles geregeld, moeder ook. Helaas blijkt nu na het eerste jaar dat dit niet zo is. Geen korting, want de 3 jaar zijn nog niet voorbij. Klantenservice zegt: 3 jaar zijn nog niet voorbij en vervelend dat Budget energie medewerkers verkeerd voorlichten. Ze zullen contact opnemen met de medewerkers. Voor de klant kunnen ze niets doen. Inmiddels zijn wij overgestapt (na 1 jaar).

Na 1 jaar het afgesproken welkomstcadeau. Zoals door de medewerkers aangeprezen en waardoor wij beiden toen voor Budget energie kozen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 01 april 2020 om 13:07 geantwoord

Beste R.EL,

Ik begrijp dat het niet prettig is dat nu blijkt dat uw de korting niet na één jaar ontvangt maar naar 3 jaar, vooral als dit tijdens de aanmelding wel is aangegeven. U heeft in eerste instantie een contract afgesloten waarna u direct een cadeaukaart van ons ontving. Deze cadeaukaart bieden wij maar één keer aan. Vanaf dat moment, als er een volgende aanmelding wordt gedaan via de MediaMarkt, dan ontvangt u automatisch de korting aan het eind van de looptijd van uw contract. De kortingsvoorwaarden zijn dan ook anders dan uw eerste contract, hiervoor verwijs ik u graag door naar punt 4:

4. Met deze korting ontvangt u een vaste eenmalige ‘Budget korting’ die aan het einde van de looptijd van de leveringsovereenkomst op de jaar- of eindnota met u wordt verrekend. De hoogte van de vaste eenmalige ‘Budget korting’ staat vermeld in de aanmeldbevestiging die u per e-mail ontvangt.

Ik zie terug in mijn systeem dat wij op dit moment nog leveren op uw adres. U heeft, mocht u bij Budget Energie blijven, nog steeds recht op de korting van €200,-. Mocht u toch besluiten over te stappen, dan vervalt deze korting helaas. Wij zullen niet overgaan tot het uitkeren na het eerste jaar.

Budget Energie Webcare

Bericht van Budget Energie

1 maand geleden - Beste R.EL,Excuses, ik zie in mijn systeem terug dat wij per vandaag zijn gestopt met leveren. In dit geval zullen wij niet overgaan tot het uitkeren van de budget korting.Met vriendelijke groet,Budget Energie Webcare

Heeft op 01 april 2020 om 13:32 geantwoord

Er is geen oplossing en men denkt niet mee. Zelfs wanneer ik zeg reeds overgestapt te zijn wordt dit in eerste instantie betwist. De enige reden dat er opnieuw aangemeld is, is omdat de Budget energie medewerker deze constructie als antwoord had op de vraag of er iets aan gedaan kon worden dat er binnen enkele dagen een andere actie was. Zonder de medewerker was er geen nieuw contract afgesloten. Net als wanneer de voorwaarden gepresenteerd waren zoals achteraf blijkt. De leveringsovereenkomst is exact hetzelfde en wij vertrouwden op wat de medewerker ons vertelde. Het ging om de actie € 200,- als cadeaukaart. In plaats van de korting direct als cadeaukaart, zou het verrekend worden met de jaarnota na één jaar.

Alle klachten die gemeld zijn door R.EL