Klacht: vergelijk

op 21 april 2020 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Goede middag,
Al eerder een klacht ingediend ivm met 3x het verbruik van eerdere aanbieder. Hierop antwoord gekregen. Ons toekomstige maand bedrag zou € 188.- worden. Momenteel aanbieders aan het vergelijken.Zie bij consumentenbond en pricewise dat het jaarbedrag bij budgetenergie
€ 1311.77 zou zijn. Dit gebaseerd op onze gegevens, die bij jullie bekend zijn. Dit zou neerkomen op € 109,31 dus geen € 188.- . Wij vinden dit onbegrijpelijk en willen hier graag opheldering over.

Wanneer er correctie op komt.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 24 april 2020 om 11:02 geantwoord

Beste Franscz,

Ik begrijp dat het verwarrend kan overkomen als u andere aanbiedingen ziet op een vergelijkingswebsite. Helaas kan ik niet bekijken welk verbruik u heeft ingevoerd om de berekening mee te maken. Ook weet ik niet om welk aanbod het precies gaat. Ik kan daarom ook niet aangeven waardoor het verschil in uw termijnbedrag ontstaat. Voor een goede vergelijking raad ik u aan om contact op te nemen met onze verkoopafdeling. Ik wil u wel graag uitleggen hoe de energiemarkt werkt en waardoor er prijsverschillen kunnen ontstaan.

Als u een contract aangaat met een energieleverancier, dan zet u uw tarieven voor 1 of meerdere jaren vast. Het gaat dan om het kale leveringstarief (excl. BTW en belasting) en uw vaste leveringskosten. Uw tarieven zullen in die jaren niet stijgen, maar ook niet dalen. Ook niet als de energiemarkt in de tussenliggende tijd aan het veranderen is. Een contract aangaan voor meerdere jaren is echt een voordeel als de tarieven blijven stijgen. U bent uw contract met ons aangegaan in november 2018, op dat moment kopen wij uw verbruik vooraf in. De inkoopprijzen kunnen er in april 2020 anders uitzien, dit resulteert in hogere of lagere tarieven. Zoals u wellicht begrijpt, valt dit niet vooraf te voorspellen.

Naast prijsstijgingen- en dalingen, is de energiemarkt ook een commerciële markt. Het is voor een energieleverancier belangrijk om nieuwe klanten te verwelkomen. Hierdoor kunnen er soms ook scherpe aanbiedingen worden gedaan. U heeft in uw geval een aanbod geaccepteerd met een cadeaukaart van MediaMarkt. Naast dit aanbod hebben wij meerdere aanbiedingen, met ieder een eigen voordeel. Het is aan u om te bekijken welk aanbod het best bij u past.

Zoals ik hierboven heb uitgelegd, wijzigen deze tarieven gedurende uw contractperiode niet. Daarom zullen wij niet overgaan tot een correctie.

Budget Energie Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Franscz