Klacht: Toch contract met gas

Joepmeijer152 op 05 juli 2018 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Hallo,
Ik ben een starter en hen in mei mijn eerste huis gekocht, vanwege het goede isolatie van het huis had ik voordat ik een energie contract had afgesloten besloten een warmtepomp aan te schaffen en zonnepanelen.
Omdat je op de budget energie site niet mogelijk is(of omdat ik het niet kon vinden) alleen elektra te nemen vroeg ik aan budget energie mij te bellen, en dat deden zij.
Ik kreeg een vriendelijke jongen aan de telefoon en legde mijn verhaal uit dat ik alleen elektra wil en GEEN gas, gaan we doe zei hij.
Vanwege mijn werk zit ik veel in het buitenland en kom ik op plaatsen waar der slecht tot geen internet is dus kon ik 4 weken lang niet mijn mail controleren, bleek achteraf dat je 2 weken heb je contract te herzien en eventueel aan te passen.
Hebben ze bij mij als nog elektra en GAS in het contract gezet wat ik nadrukkelijke niet wou nu moet ik maar 86,77 meer betalen en 50 euro voor opzeggen gas!!
Ben ik niet zo blij mee dit is het enige jaar dat budget energie mij als klant heeft!

Mvg Joep meijer

Gewenste Oplossing:

Als ze mijn contract kosteloos herzien en het gene wat ik te veel heb betaald terug gestort krijg

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 09 juli 2018 om 11:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer Meijer,

Zoals mijn collega ook heeft aangegeven in de berichtenwisseling via facebook is er een actieve gasaansluiting aanwezig in uw woning. Het kan zijn dat u geen gas verbruikt, maar de mogelijkheid is er wel met de aansluiting die u heeft. Wanneer er een actieve aansluiting in de woning aanwezig is, dan moet daar een contract met een leverancier zijn om de netbeheerderskosten te betalen. Wanneer u deze kosten niet wil betalen, dan moet u de aansluiting laten verwijderen. Hiervoor kunt u contact opnemen met de netbeheerder, dat is de eigenaar van de meter. In uw geval is dat Liander. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer 088-5426444.
Aan het verwijderen van de aansluiting kunnen kosten verbonden zitten.

Wanneer de aansluiting is verwijderd ontvangen wij daarover bericht van de netbeheerder. Uiteraard kunt u zelf ook altijd doorgeven wanneer de meter is verwijderd. Wij zeggen dan het gascontract op en maken de eindnota op aan de hand van de meterstanden die u doorgeeft, of die wij van de netbeheerder ontvangen. Wanneer er geen verbruik is geweest, zal dat ook niet in rekening worden gebracht.

Omdat bij uw aanmelding is aangegeven dat wij alleen elektra aan zouden melden zijn wij bereid de boete voor het opzeggen van het gas te laten vervallen. De vaste kosten voor de aansluiting zullen echter betaald moeten worden tot het moment waarop de aansluiting daadwerkelijk is weggehaald uit uw woning.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Budget Energie Webcare

Joepmeijer152

Heeft op 10 juli 2018 om 21:34 geantwoord

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Hartelijk voor uw beantwoording mbt de onjuiste factuur. Zoals u ook bevestigd, is onze overeenkomst gebaseerd op levering van uitsluitend electriciteit. Er is door u ten onrechte levering van gas aan toegevoegd.

Ik verzoek u dan ook nogmaals mij per omgaande met terugwerkende kracht vanaf de aanvangsdatum van onze overeenkomst (17 mei 2018) te crediteren voor alle in rekening gebrachte kosten mbt het gasdeel op de factuur.

Met vriendelijke groet,

J. Meijer
IJsvogelstraat 71
1531 XB Wormer

Bericht van Budget Energie

6 jaren geleden - Beste meneer Meijer, Ik denk dat u mijn reactie verkeerd heeft begrepen. Zolang er een actieve gasaansluiting aanwezig is moet er een leverancier zijn. U kunt contact opnemen met de netbeheerder om de gasaansluiting te laten verwijderen. Zodra dit is gedaan hoeft u geen kosten voor de aansluiting meer te betalen. Wij kunnen de aansluiting nu voor u opzeggen. Volgens u is er geen verbruik, dus dat brengen we dan ook niet in rekening en uit coulance laten we de boete vervallen. De kosten voor de aanwezige aansluiting komen hiermee echter niet te vervallen. Voor het opzeggen van de aansluiting kunt u een e-mail sturen naar klanten@budgetenergie. U ontvangt een bevestiging zodra de opzegging is verwerkt. Met vriendelijke groet, Budget energie Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door