Klacht: slecht geinformeerd

op 27 maart 2020 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In januari was ik met een vriendin in de mediamarkt. Heel aardige vrouw stond daar aan een balie. Zij ging bekijken wat er mogelijk was.
Scherpere gasprijs. Was al gewisseld, maar dat kon geen kwaad. Boete wordt betaald en alles wordt geregeld.
Ze heeft 2 dingen niet gemeld.
Overstappen in de winter is heel onvoordelig (had nu een eindnota van Essent van €580,-) en ook nog eens de overstapboete die zij terugvorderen, omdat ik voortijdig mijn contract opzeg (Dus boven op de €250,- opzegboete) ook nog eens de boete van €250,- die ze terug willen. Echt heel vervelend dat dit diet duidelijk vermeld is. Schijnt per 1 oftober ingegaan te zijn. Dit was een HEEEEELE dure overstap, geen profijt van de Media Markt bon helaas, ik moet er dur een hoop op bijleggen.
Ook was mij een bedrag van €120, – per maand gezegd. Toe zei ik nog zet hem maar op €130,-, maar uiteindelijk zag ik toch gewoon de €149,- staan. Ik heb het maar gelaten. Krijg liever wat terug aan het einde van het jaar.
Maar of dit nou allemaal oke is gegaan????

Gewenste Oplossing:

Misschien hebben jullie nog een leuke tegemoetkoming?
Heb hierdoor mijn spaarrekening moet gebruiken, niet fijn met een studerende zoon.
Vind het een slechte voorlichting, terwijl ik in de winkel van Media Markt heel tevreden ben.
Vind Essent helemaal niet fijn, blijf het liefste bij jullie, maar niet leuk de manier waarop het gegaan is.
Veel gedoe! Hoor graag van jullie

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 30 maart 2020 om 14:38 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Jorthijm,

Dat is een vervelende situatie. Ik begrijp dat het niet fijn is dat de eindnota van uw vorige energieleverancier hoog is uitgevallen.

Als energieleverancier hebben wij vanwege uw privacy, geen inzicht in de voorwaarden van uw contract. Ook hebben wij geen inzicht in het verloop van uw contract, zelfs niet wanneer uw vorige contract is gestart. Soms komt het helaas voor dat u te maken heeft met bijkomende kosten zoals een terugvordering van de vergoedde opzegboete. Dit is echter alleen bij u, en bij uw vorige energieleverancier bekend. Uw contract bij uw vorige leverancier ging, vervelend genoeg, alleen over wintermaanden, waardoor er een bijbetaling is ontstaan. Dat wilt echter niet zeggen dat dit bij iedere aanmelding in de winter het geval is. Ook aanmelding in of na de wintermaanden kunnen zonder bijbetaling verlopen.

Uiteraard ben ik het met u eens dat het in deze situatie prettig was geweest als mijn collega dit met u had besproken tijdens de aanmelding. Door het ontbreken van deze informatie kunnen wij u hier helaas niet vooraf over inlichten.

U heeft van Budget Energie een cadeaukaart ontvangen t.w.v. € 175,- en daarna hebben wij op 16 maart de vergoeding van de opzegboete t.w.v. € 250,- naar u overgemaakt. Daarom zullen wij niet overgaan tot het vergoeden van andere kosten of het aanbieden van een andere tegemoetkoming.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Jorthijm