Klacht: Opgelicht in de winkel

op 10 maart 2020 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden in de Mediamarkt winkel in den Bosch een nieuwe tv gekocht. De keuze om de tv op dat moment te kopen was de tegoedkaart van 175 euro van budget energie als je die energiemaatschappij afsluit in de winkel. De meneer in de winkel zei dat ik 50 euro moest betalen, ik krijg vervolgens een factuur van 90 per maand. Hierover gebeld, telefonisch komen ze uit om 79 euro per maand. Om deze reden opgezegd. Scheelt 30 euro per maand! Nu krijg ik een mail dat ik de tegoedbon terug moet betalen. Ik heb meerdere malen proberen te bellen maar ik krijg geen gehoor. Ik heb meerdere mails gestuurd waarop ik als antwoord krijg dat door drukte het niet mogelijk is om binnen 5 werkdagen te reageren. 2 tot 3 weken vind ik echter wel erg lang. Hebben jullie de mail wel gezien?

Gewenste Oplossing:

Als er een passende oplossing komt en ik de tegoedbon van 175 euro niet hoef te betalen i.v.m. de oplichting in de winkel. Anders had ik de tv niet gekocht en nu kan ik m niet meer terugbrengen. Ik ben dus nu de dupe.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

Bericht van Budget Energie

3 maanden geleden - Beste,Dat klinkt niet fijn. Om na te gaan wat er nu precies allemaal gebeurd is heb ik zojuist een klachtenprocedure opgestart. Dit betekent dat binnen 5 werkdagen één van onze klachtenmedewerkers contact met u opneemt. Hij of zij blijft, aangaande deze klacht, uw vaste contactpersoon. Hier ontvangt u ook een aparte bevestiging per e-mail.Budget Energie wenst u voor nu nog een prettige dag toe.Met vriendelijke groet,Budget Energie Web-Care

Reactie van de melder van de klacht Fleur

3 maanden geleden - Inmiddels nog geen contact gehad met een medewerker. Wel is de 175 van mijn rekening afgeschreven.

Bericht van Budget Energie

3 maanden geleden - Beste Fleur,Zoals aangegeven in het vorige bericht, reageren wij binnen 5 werkdagen. Naar verwachting ontvangt u morgen een reactie van ons. Bedankt voor uw geduld!Met vriendelijke groet,Budget Energie Webcare

Reactie van de melder van de klacht Fleur

3 maanden geleden - Vervolgens meerdere malen gebeld en zojuist iemand aan de telefoon gehad. Deze mevrouw geeft aan dat zij geen vinger gaat wijzen naar iemand. In het contract staat wat er in de winkel besproken is en dit kan niet anders. Oftewel, ik lieg en ik licht de boel op. Ze kunnen verder niks voor me doen. Mediamarkt contracten hebben ook nog een andere prijs dan de gewone contracten of andere mondelinge contracten.KLACHT NIET OPGELOST! Geen passende oplossing, ik hoor alleen maar terug dat wat ik zeg niet waar is. Als of ik expres jullie op wil lichten en die 175 euro in mn zak wil steken, nou nee.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 02 april 2020 om 15:20 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Fleur,

U heeft inmiddels contact gehad met de behandelaar van uw klacht. We hebben u uitgelegd waardoor er een ander termijnbedrag kan en (in uw geval) is ontstaan en dat het termijnbedrag nooit vast staat. Het termijnbedrag is namelijk altijd afhankelijk van de hoogte van uw verbruik en moet daarom ook bij uw verbruik passen om een eventuele bijbetaling op de jaarnota te voorkomen.

U heeft ervoor gekozen om uw contract te annuleren binnen de wettelijke bedenktijd. Volgens de voorwaarden van uw contract komt op dat moment het door u uitgegeven bedrag van de cadeaukaart te vervallen. Dat is de reden dat wij het bedrag bij u in rekening hebben gebracht.

Zoals mijn collega heeft aangegeven komt de in rekening gebrachte factuur niet te vervallen. Om deze sluit ik uw klacht via klacht.nl.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Heeft op 02 april 2020 om 15:23 geantwoord

Ik vind dit dan weer onzin. Ik snap alles over het termijn bedrag maar het blijft mijn woord tegen het woord van degene in de winkel. Er wordt mij vervolgens verweten dat ik lieg omdat wat er op de nota staat in de winkel besproken is. Dit is niet het geval.

Alle klachten die gemeld zijn door Fleur