Klacht: Contract onder valse voorwaarden niet tijdig opzeggen vorige leverancier

op 18 maart 2020 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 4-1-2020 in de Mediamarkt zijn tarieven vergeleken tussen ons huidige (Oxxio) contract en Budget Energie. Gezien ons toenmalige contract 1 jaar betrof zijn deze vergelijkingen op basis van 1 jaar uitgevoerd en is er ook afgesproken de overstap naar Budget Energie te maken voor een contract met de looptijd van 1 jaar, met een uitvoerdatum van 2-3-2020. Later blijkt dat het contract zonder reden is afgesloten voor de komende 3 jaar. Dit is onacceptabel aangezien het stroom voor een huurhuis van 1 jaar betreft met samengestelde huurders. Telefonisch wordt er enkel gezegd dat wij hier niet onderuit kunnen, geen mogelijke oplossing aangedragen, om nog maar te zwijgen over verontschuldiging.

Hierbij komt dat de reden van dit belletje een incassomelding is geweest van de vorige leverancier Oxxio. Na telefonisch contact is gebleken dat er is geblunderd en vanuit Budget Energie geen melding is gemaakt voor het opzeggen van het contract bij Oxxio, waardoor er vanaf 3-3-2020 tot 18-3-2020 dubbele stroom is geleverd met bijbehorende dubbele kosten. Ook hiervoor is geen enkele verontschuldiging gekomen en werd ik erop gewezen maar een mail te moeten sturen naar [email protected]

Ronduit schandalig hoe er op deze wijze met de situatie wordt omgegaan. Mensen worden voorgelogen en na het begaan van een grove fout wordt deze op geen enkele manier erkend. Tot zover de eerste indruk van het bedrijf Budget Energie.

Gewenste Oplossing:

Wanneer een verontschuldiging komt voor de ontstane situatie met de volgende aangereikte oplossing:
1) Volledige vergoeding van de extra door Oxxio gemaakte energiekosten tussen 3-3-2020 en 18-3-2020.
2) Omzetting van het lopende contract van 3 naar 1 jaar zoals initieel afgesproken is bij akkoordgeving door ondergetekende op 4-1-2020.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 30 april 2020 om 13:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Tedfillekes,

Op 21 april 2020 heeft u per een e-mail een reactie ontvangen van de behandelaar van uw klacht. Uw klacht is gesloten, nadat wij niets meer van u hebben vernomen. Om deze reden sluit ik ook uw klacht via klacht.nl.

Ik begrijp dat het vervelend is dat u het idee had dat het om een 1 jarig contract ging en dat dit achteraf een 3 jarig contract blijkt te zijn. In MediaMarkt worden uitsluitend 3 jarige energiecontracten aangeboden, dit geven wij aan in uw contract dat u direct na aanmelding heeft ontvangen. Na de aanmelding heeft u altijd 14 dagen wettelijke bedenktijd om het contract kosteloos te annuleren, mocht u zich bedenken. In deze periode hebben wij geen annulering van u ontvangen. Helaas kan ik de looptijd van het door u ondertekende contract niet meer wijzigen. De contractant kan het energiecontract altijd meeverhuizen, mocht u verhuizen na een jaar.

Op 3 maart 2020 hebben wij de levering van energie overgenomen van Oxxio, dit is een geheel geautomatiseerd proces tussen energieleveranciers en zij hebben hier een melding van ontvangen. Daarnaast is het niet mogelijk om twee energieleveranciers te hebben op dezelfde aansluitingen op één adres. Op 3 maart 2020 zijn wij gestart met energie leveren tot op heden.

Met vriendelijke groet,

Budget Energie Webcare

Heeft op 21 december 2020 om 16:48 geantwoord

Beste Budget Energie Webcare,

In het kader van het leveren van een \"goede service\" en een stukje klanttevredenheid, wil ik u graag het volgende nog meegeven. Wanneer u nieuwe potentiële klanten benadert in de MediaMarkt, zorg er dan voor dat uw collega's niet enkel en alleen spreken over 1 jarig contract wanneer het dit in werkelijkheid niet blijkt te zijn. Ik begrijp het volkomen dat u juridisch gezien momenteel sterk staat, omdat wij het na hebben gelaten binnen de voorgeschreven 14 dagen protest aan te tekenen (het was voor ons minder relevant direct aan de slag te gaan met het contract aangezien het na 3,5 maand pas in zou gaan) en de contractsafspraak initieel mondeling is afgestemd. Dit geeft u echter niet het recht mij in de hieropvolgende periode mij telefonisch van het kastje naar de muur te sturen. Ik heb meermaals gevraagd om een bevestigingen per mail van het telefonische gesprekken. Dit is in alle gevallen toegezegd, maar ik heb nooit een mail hierover mogen ontvangen. Wanneer ik de situatie toelicht en aangeef hierover in gesprek wil gaan, wordt mij toezegging na toezegging gedaan teruggebeld te worden over de kwestie, maar moeten hier meerdere weken overheen gaan. Sterker nog ik voelde mij hier verplicht na verloop van tijd zelf weer contact op te nemen.

We kunnen wel stellen dat de klantenservice van BudgetEnergie via meerdere wegen hier steken heeft laten vallen zonder dat deze op een enkele manier toegegeven zijn. Ik zou het persoonlijk enorm pijnlijk vinden als organisatie wanneer een klachtenforum als deze, meerdere verzoeken van de vorige energiemaatschappij en een juridisch loket ervoor nodig zijn een reactie van u te forceren.

U heeft een contract overgekocht van Oxxio startend op 3 maart 2020. U geeft aan dat dit een geheel automatisch proces hoort te zijn, echter heeft Oxxio in het beginstadium van dit traject (lees voor 2 maart 2020) niets van u vernomen en heeft ons oude contract, starten vanaf 2 maart 2020 in laten gaan voor 1 dag. Hier waren extra kosten mee gemoeid die verhaald zijn op ons. Waarbij Oxxio zelf aangeeft dat deze nooit gemaakt waren wanneer er enige vorm van communicatie plaats had gevonden vanuit BudgetEnergie richting Oxxio, of wij BudgetEnergie niet hadden vertrouwd en zelf Oxxio hadden gecontacteerd. Wij voelden ons hier erg mee in de maling genomen en hebben voor alle onnodig gemaakte kosten zelf op moeten draaien.

Kortom, via deze weg ik u graag een verzoek doen grondig te kijken naar uw eigen interne organisatie. Ik heb zelden een organisatie meegemaakt met zo'n zeldzaam slechte klantenservice en met een bijzonder ondermaats gevoel voor klantbeleving. Ik zou u beoordelen met een diepe onvoldoende en ik mag inmiddels met een licht enthousiasme in mijn stem zeggen dat ik blij ben momenteel afgekocht en overgestapt te zijn naar een nieuwe energieleverancier.

Met vriendelijke groet,

Ted Fillekes

Alle klachten die gemeld zijn door tedfillekes