Klacht: Betalingen

op 20 maart 2020 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Nieuw bij budget energie vanaf 13 maart eerste afschrijving op 20 maart 165 euro op 1 april volgt weer afschrijving van 165 euro en op 20 maart houdt vorige leverancier ook nog eens 180 euro in lekker budget gekoop even 500 euro op 2 weken tijd???? Dit kan toch zeker anders

Wanneer ik 1 keer per maand mijn bedrag betaal dus vanaf datum dat word geleverd en deze datum aanhouden

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 23 maart 2020 om 13:39 geantwoord

Beste,

Ik begrijp dat het niet prettig is als er kort achter elkaar meerdere termijnbedragen worden geïncasseerd.

Budget Energie incasseert vooraf aan de maand op een vast moment, namelijk op de laatste of eerste werkdag van de maand. Doordat de levering op 13 maart 2020 is gestart, wijkt de eerste incassodatum af van de reguliere incassodatum. Vervolgens gaat u mee met het reguliere incassomoment, waardoor er in een korte periode twee termijnbedragen in rekening worden gebracht. Uit uw bericht begrijp ik dat uw voorgaande energieleverancier achteraf incasseert.

Doordat wij een vast incassomoment hebben, is het niet mogelijk om deze te wijzigen naar de startdatum van uw contract. Vanaf nu zullen wij uiteraard wel rond de laatste of eerste werkdagen van de maand termijnbedragen blijven incasseren.

Budget Energie Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Chantaltummers@home.nl