Klacht: Vraagt €155 borg voor internetaansluiting

Rog123 op 26 juli 2020 over Budget Alles In 1 in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vorige week overgestapt naar internet van Budget Alles in 1 voor €30 per maand en zou hiervoor een €100 cadeaukaart ontvangen binnen 5 werkdagen. Krijg ik net op zondag (te laat) een automatisch bericht of ik even €155 wil betalen.

Ze hebben namelijk een kredietcontrole uitgevoerd waaruit is gebleken dat ik een verhoogd betalingsrisico heb. En of ik €100 borg plus €55 wil betalen. Ik weet ook niet waar ze die €55 vandaan halen aangezien het om €30 per maand zou gaan.

Dit is in mijn ogen pure misleiding en ik kan het ook nergens terug vinden in hun voorwaarden. Nu wordt ik veels te laat ingelicht en moet ik mijn overstap weer ongedaan gaan maken. Er zijn alleen maar slechte reviews online en ik kan wel begrijpen waarom, echt een amateuristisch clubje blijkt.

Edit:
De €25 extra zouden aansluitingskosten moeten zijn, echter ben ik er vrijwel zeker van dat ik die niet hoefte te betalen toen ik het contract afsloot. Daarnaast stuurt Budget Alles in 1 mij 7 dagen na het afsluiten van het contract (om 06:00 in de ochtend) een mail met de mededeling over de borg. Tele2 heeft mij gemaild dat ik alleen binnen 7 dagen de overstap ongedaan kan maken, en telefonisch zijn ze niet bereikbaar op zondag. Nog meer hoofdpijn dus. Echt te schandalig voor woorden. Ik ga juridische stappen nemen als dit verkeerd afloopt

Gewenste Oplossing:

Als Budget Alles in 1 stopt met mensen hun tijd te verdoen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Alles In 1 over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Alles In 1 in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Alles In 1 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Alles In 1

Heeft op 28 juli 2020 om 11:21 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer van Horick,

Allereerst vervelend dat veel informatie rondom de overstap niet duidelijk is geweest. U zou zich wat betreft de levering van uw huidige provider echter geen zorgen hoeven maken dat hier iets misgaat, dat leggen we graag nog even uit.

Wanneer u een aanmelding bij ons doet, ontvangt u op dat zelfde moment direct de bevestiging van uw aanmelding. In dit bericht is uw contract in de bijlage bijgevoegd. Bij de eenmalige kosten staat inderdaad de actie van de aanmelding, de €100 cadeaukaart. Maar onderstaande staat hier ook duidelijk aangegeven. De aansluitkosten zouden dus geen verassing moeten zijn, en is zeker niet achteraf toegevoegd zoals u enigszins aangeeft in uw klacht.

''Aansluitkosten € 25,00 eenmalig''

Wat betreft de gevraagde borgsom, is ook deze informatie wel zichtbaar op onze website en in onze voorwaarden. Vanwege privacy redenen kunnen wij niet inhoudelijk inzien waarom een eventuele check negatief is.

''Als je bij ons klant wordt, laten we altijd een creditcheck doen door Experian. Aan de hand van deze uitkomst bepalen wij of je een waarborg dient te betalen voordat je klant wordt. Wil je weten waarom je een borg moet betalen of meer informatie hierover? Dan kun je het beste met Experian contact opnemen voor een nadere toelichting. Zij zijn bereikbaar op 070-4404000. Wij hebben namelijk geen inzicht in de specifieke informatie van je creditcheck.''

Wat op dit moment het belangrijkste is, is dat er geen enkele reden is waardoor u bij uw huidige provider zonder diensten zou komen te zitten. U heeft bij uw overstap de overstapservice aangevraagd. Dit betekent dat wij de opzegging bij uw huidige provider voor u in orde maken. Nu uw aanmelding is geannuleerd, is dit proces ook geannuleerd. Feitelijk is er dus geen opzegging bij uw huidige provider. De termijn die u vanuit uw huidige provider benoemt van 7 dagen klinkt ons dus vreemd in de oren. Simpel gezegd zou uw opzegging door ons worden geregeld, en dit proces is samen met uw aanmelding geannuleerd. Doordat de opzegging dus nooit verstuurd zal worden naar uw huidige provider, is er voor Tele2 ook geen enkele aanleiding om te stoppen met het leveren van diensten aan u. Het zou niet nodig moeten zijn dat u actief hiervoor nog actie dient te ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Budget Alles in 1.

Alle klachten die gemeld zijn door Rog123