Klacht: Bol annuleert bestelling terwijl wij expliciet beveelden om dat NIET te doen!

blackmannnn op 05 september 2021 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Mijn zoon is onlangs onverwachts overleden. Dus emotioneel zitten we er al volledig doorheen. We bestellen een gepersonaliseerde foto-hanger met een foto van mijn dode zoontje. Echter wordt die in een postpunt gedropt waar ik in geen geval kan afhalen. al bijna vier weken geleden bel ik in bij ups en daar zeggen ze dat ze het opnieuw zullen aanbieden binnen enkele dagen. Een halve week later is er niets gebeurd. Ik bel nogmaals in bij ups en vraag waarom ze liegen. Dan openen ze een dossier en zeggen ze dat men binnen 48u zouden contacteren om het dossier op te volgen. Echter meer dan een week later is er nog steeds niets gedaan door ups. Ik bel nogmaals in maar krijg deze keer niemand aan de lijn en geef het bij hen op. Ik leg dan de verkoper, 3D photo benelux, partner van bol.com, het geval uit en vraag hen om het opnieuw op te sturen met een andere koerier wanneer het retour naar hen zou gaan. De termijn dat pakjes in zo een punt blijven liggen is normaal slechts enkele weken. We zijn vandaag echter bijna vier weken verder en het ligt nog steeds in dat postpunt. De termijn is allang voorbij en het had al retour moeten gaan maar ups weigert nu blijkbaar zelfs om het op te halen voor retour terwijl hun eigen procedures dat vereisen. Er is inmiddels zelfs een onderzoek gestart via OMPS waarom ups elke actie ivm dit pakje blijft weigeren. Wanneer ik dan vervolgens opnieuw de verkoper contacteer om hulp worden ineens mijn vragen genegeerd en blijven alle emails zonder antwoord. Ik contacteer vervolgens bol.com omdat die verkoper niet meer reageert, en bol.com stuurt dan een email met aanmaning naar de verkoper om te reageren. Medewerkster Iqra van Bol begrijpt mijn situatie volkomen en stuurt dus die aanmaning naar de verkoper om ups te contacteren ivm dat pakje dat te lang blijft liggen. Dan ineens reageert de verkoper WEL, maar met het commentaar dat ik hen de schuld geef van dat probleem en dat zij als verkoper altijd de ‘schuld’ krijgen van bol en de klant altijd ‘gelijk’ krijgt. Ik zeg die verkoper dan dat ik helemaal niets over enige ‘schuld’ heb vermeld en enkel mijn pakje correct wil zien retour gaan, maar dat zij dus zelf niet reageerden, en dat nu dan ineens wel weer kunnen. Ik wijs hen op hun eigen foute handelingen daaromtrend, maar die verkoper blijft doodleuk met de voeten rammelen en rond de pot draaien terwijl ze goed weten dat we in de rouw zijn en emotioneel dus helemaal niet stabiel. Daar is dus hier wel degelijk misbruik van gemaakt en ik begrijp werkelijk niet wat al die mensen bezielt! Asjeblief zeg, ze duwen ons er steevast maar dieper in, blijkbaar nog met de bedoeling, ipv even ons probleem te helpen op te lossen. En BOL.COM spant werkelijk de kroon, want ik licht hun vandaag in over dat gedrag van die verkoper, en nu krijg ik van bol ineens ook het deksel op mijn neus waneer ik zeg dat ze die bestelling niet mogen annuleren maar dat ups het allang had moeten retourneren. Bol hield maar vol dat annuleren het enige is wat ze kunnen doen, en ondanks mijn afkeuren en expliciete melding om dat NIET te doen heeft Petra, de medewerkster van de chat op dat moment, mijn bestelling geannuleerd en botweg de chat beëindigd. Mijn pogingen direct erna om een klacht te formuleren bij Bol werden bewust (waarschijnlijk door die Petra) iedere keer verijdeld door telkens weer het gesprek éénzijdig af te breken. Het gaat hier om een wel ZEER persoonlijk item van iets wat ons nu ZEER gevoelig ligt, en die Petra veegt gewoon haar voeten met onze rechten als consument. Nu is dat geannuleerd en gaat die foto god weet waar eindigen bij god weet wie. Ik zou willen zien als het om een foto van Petra haar dode zoontje zou gaan, hoe zij zou reageren hierop? Of die verkoper? Of enige medewerker van ups? Zowel ups als die verkoper als Petra van Bol zijn werkelijk harteloos. Ik weet niet meer wat doen, maar ik kan niet geloven dat dit zomaar kan, en een bestelling zomaar verloren laten gaan als het om iets zeer PRIVE gaat. Wij staan op onze privacy en die wordt hier met de voeten geveegd alsook onze RECHTEN als consument. Dat pakje met die foto van onze dode zoon MOET naar hier, en NERGENS anders. En wanneer de consument de verkoper beveelt om de bestelling NIET te annuleren, dan heeft die verkoper dat ook niet zomaar te doen omdat de klant emotioneel wordt. Bol heeft dat hier dus WEL gedaan. Gezien het een zeer gevoelig en prive item betreft alsook een zeer pijnlijk overlijden nemen wij dit echt wel 100% serieus en laten wij dit niet zo. Dan nemen we verdere stappen met werkelijk ALLES wat wij hebben en zijn, en zorgen we dat heel dit voorval publiek wordt gemaakt en gekend tenminste doorheen het hele land. Wij willen al vier weken, en ENKEL, dat dat pakje correct bij ons geraakt en dat ups en/of bol daarvoor even een handje toesteekt, al is het via retour en opnieuw opsturen. Maar annuleren en dat item met die foto zomaar voorgoed terug naar die verkoper is onaanvaardbaar, en wij begrijpen niet wat iedereen daar bezielt??? Wat hebben wij bol en die verkoper ALSOOK ups misdaan dat wij dit nu zo verdienen allemaal, en vier weken lang zulke lijdensweg bovenop wat er al boven ons hoofd hangt iedere dag en nacht? Hallo?????!!!!!!! Wat is hier gaande??????? Is er daar IEMAND met een hart die nog correct zijn of haar werk wil doen en rekening houden dat wij werkelijk op het randje van wanhoop zitten??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bende onmensen toch!

Pakje bij ons. Hoe dat gebeurt boeit ons zelfs niet meer, maar onze rechten als consument zijn op walgelijke manier geschonden en wij eisen dat dat wordt rechtgezet. Wij ondernemen verdere stappen indien niet, en dat TOT wij dat pakje met die prive foto van onze overleden zoon in ons bezit hebben.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bol.com

Reactie van de melder van de klacht blackmannnn

1 jaar geleden - Bericht van mezelf: Zelfde klacht is geregistreerd bij Test-Aankoop, ECC Belgium, de ombudsdienst voor handel, en klachtenkompas. Wij gaan advies vragen bij onze advocaat alsook de advocaten van Test-Aankoop, en gaan bekijken welke stappen we verder kunnen ondernemen tegen dit harteloos onrecht van wat eigenlijk onze 'medemensen' horen te zijn. Werkelijk schandalig en ziekmakend.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bol.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door blackmannnn