Klacht: boeteomdat geld 4 dagen te laat bij juilie binnen was

op 29 mei 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Dossiernummer : 2264580 TVR
Klantnummer : K164903
E-mail: marcclinssen@gmail.com

Mijn vrouw heeft een boete gekregen, omdat zij door de verandering van de in en uit checkpaaltjes in Rotterdam niet heeft in gecheckt maar uitgecheck. Dit kwam omdat zij aan de verkeerde kant heeft willen inchecken. Eerst was dit een paaltje wat voor in en uichecken was en nu is het een poortje met twee aparte zeiden voor in en uitchecken.
Deze boete was volgens mijn vrouw onterecht. Zij verdient weinig en het ophoesten van 70 euro voor de bekeuring is niet gemakkelijk. Door het verwerken door de bank is het geld vermoedelijk 4 dagen te laat bij jullie aangekomen. Daardoor is de boete verhoogd met nog eens 40 euro. Voor slechts 4 dagen.
Toen mijn vrouw 26-5-2016 van sóchtends rond 10 uur Venlo naar Dorderecht moest is zij daar smiddags om 14.30 pas aangekomen. Door een seinstoring bij Horst-Sevenum en nog enige andere vertraging zoals duitsezondag daardoor was het heel druk in de trein, ook waren er te weinig bussen door jullie geregeld. Hierdoor is mijn vrouw te laat gekomen op een afspraak.
Nu is mijn vraag: hoe wegen jullie zoiets af?
Mijn vrouw is al heel lang klant van jullie. Heeft dit soort vertragingen al vele malen meegemaakt bij jullie. Door al deze vertragingen en onterechte behandeling van jullie, begrijp ik niet waarom ik voor 4 dagen te laat betalen een verhoging krijg van 40 euro. Maar wanneer er iets fout gaat bij jullie dit gewoon mag gebeuren en jullie klanten hier maar genoegen mee moeten nemen.
Ik wil dat jullie dit heel serieus afwegen en met een gezond verstand bekijken. Het gaat me niet om de vergoeding van het kaartje. Ik wil hier graag een fatsoenlijk antwoord op ontvangen en geen antwoord waarbij ik een kaartje vergoed krijg want, dat is jullie de standaard afhandeling.
Wat kunnen jullie doen aan deze onterechte behandeling van een trouwe klant?

Ik zal tevreden zijn wanneer ik een goed antwoord op mijn vraag heb gekregen, u al het geld terug stort en een vergoeding van 60 voor andere onkosten.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 13 juni 2016 om 09:40 geantwoord