Klacht: Boeken bij Prijsvrij

op 23 mei 2016 over Prijsvrij.nl in de categorie Online Reisbureaus

Bij navraag bij de klantenservice over de exacte vertrektijden werd ons aangeboden om de reis even vast te zetten (dus reserveren) totdat er antwoord op onze vraag was. Op die manier zouden we dezelfde prijs behouden en kon het boeken vervolgens telefonisch voortgezet worden.. fijne service zou je denken, nou nee hoor dat is maar schijn. Een paar uur later weten ze ons te vertellen wat de vertrektijden zijn en is de reis niet meer aan te bieden voor die prijs die voor ons zou zijn gereserveerd. Wij gingen hier uiteraard niet mee akkoord en hebben het gedurende de dag via de website in de gaten gehouden. Toen zagen we toch weer die mooie prijs online staan dus alsnog geboekt en betaald. Maar wat blijkt nou.. De prijzen die op de website staan weergegeven, dat is gewoon pure misleiding! Bij het boeken krijg je namelijk de melding dat ze erop terug kunnen komen en dat doen ze natuurlijk ook. Je kunt ineens €150,- gaan bijbetalen. Heeft dus helemaal niks te maken met dat ze het niet voor die prijs kunnen aanbieden, zijn gewoon lokkertjes. Vuillakken zijn het!! Kan niet wachten tot de dag is aangebroken dat de overheid dit soort praktijken eens gaat aanpakken.

Dat ik als klant hoor te ontvangen waar ik voor betaald heb! Dat er eerlijke prijzen worden weergegeven op de website!

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Prijsvrij.nl over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Prijsvrij.nl in behandeling genomen

Bericht van Prijsvrij.nl

9 maanden geleden - Beste mevrouw van Rhee-Sliphorst, Wat vervelend om te horen dat u deze ervaring heeft gehad. De reis die u gezien heeft op de website kon helaas niet meer in optie worden gezet omdat de reis al binnen 6 weken zou plaatsvinden. Daarnaast bedroeg het een reis op aanvraag. Dat houdt in dat de actuele beschikbaarheid en prijzen eerst dienen te worden gecheckt bij de touroperator die de reis uitvoert. Na navraag bij de touroperator bleek dat de reis niet meer kon worden aangeboden voor de prijs die op de website vermeld stond, dit is ook per e-mail met u gecommuniceerd. Daarbij werd ook verteld dat wanneer u de reis via de website zou boeken (tegen het lager weergegeven bedrag) er hoogstwaarschijnlijk nog een toeslag zou volgen na boeking. Dit is uiteindelijk ook gebeurd. De prijzen die getoond worden op onze website worden aangeleverd door de betreffende touroperators en kunnen elk moment fluctueren. Op deze prijsstelling hebben wij geen enkele invloed. Het gaat hier dan ook zeker niet om lokkertjes, maar om prijzen die continu kunnen wijzigen, zowel omhoog als omlaag. Inmiddels heeft u besloten de reis te annuleren. Het betaalde bedrag wordt zo spoedig mogelijk geretourneerd. Met vriendelijke groet, Team Prijsvrij.nl

Reactie van de melder van de klacht Lady-Lautje

9 maanden geleden - Jullie maken er weer een mooi verhaaltje van. Feit is dat dit misleiding is! Gisteravond (nadat wij de mail hadden ontvangen over dat we bij moeten betalen) zagen we deze prijs wéér op jullie website staan. Als ie zogenaamd niet meer aan te bieden valt, waarom staat ie er dan wéér voor die prijs op!?! LOKKERTJE!! Jullie proberen het gewoon want er zijn vast mensen die denken.. ach laat maar, geen zin in gedoe dus laat ik dan maar meer gaan betalen. Wij doen in ieder geval niet mee aan die valse spelletjes. Stel: u koopt een brood bij AH en je hebt 'm betaald, loopt naar buiten en krijgt ineens te horen.. u moet daar 2 euro meer voor betalen want dit brood was zo gewild vandaag dus ik kan 'm niet meer aanbieden voor die prijs. U mag het brood ook terugleggen hoor maar dan krijg je morgen je geld pas terug (met geluk)! Klinkt raar he.. dat is precies wat jullie doen! Jullie zijn gewoon een stelletje oplichters! En over 'het betaalde bedrag wordt zo spoedig mogelijk geretourneerd' gesproken.. dat werd mij ook medegedeeld aan de telefoon en dan zou het ivm met dezelfde bank de volgende dag op onze rekening staan. Nog niks ontvangen hoor.. dus waar blijft ons geld!??!!

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Prijsvrij.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Prijsvrij.nl

Heeft op 02 juni 2016 om 09:40 geantwoord

Geachte mevrouw van Rhee-Sliphorst,

Het geld voor uw vakantie is reeds teruggestort op uw rekening. We vinden het vervelend dat we niet aan uw verwachtingen hebben voldaan maar nemen uw feedback van harte en gaan er alles aan doen dit te verbeteren zodat dit niet meer kan gebeuren.

Team Prijsvrij.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Lady-Lautje