Klacht: Medewerkster trekt vrienden voor in wachtende rij

HN op 28 september 2012 over Bijenkorf in de categorie Warenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Gisteren (27-09) in de Bijenkorf te Enschede stond ik net als andere klanten netjes te wachten voor de klanten service balie. Toevallig heeft iedereen toen dezelfde aanvraag (de Bijenkorf-/creditcard). Ik stond zeker al kwartiertje als eerste wachtende. Ineens kwam 2 dames uit de lift die blijkbaar geen zin hebben achterin de rij te sluiten. Er waren 2 medewerksters (een lange en een kleine, laten we resp. L en K noemen), toen mevrouw K net klaar is, riepen de 2 net aankomenden naar haar dat ze een vraag hebben, waarop
mevrouw K heel blij om de balie helemaal naar hen toeliep te zeggen “ja zegt u het maar”. Daarna werden ze voor de ogen van iedereen aan de balie geholpen. Wat opviel is dat mevrouw K en haar 2 klanten duidelijk landgenoten zijn, zelfde uiterlijke kenmerken, zelfs een kind kan zien dat ze elkaar al kennen. De vrouw die achter mij stond, heeft geroepen dat het oneerlijk is zo, mevrouw K reageerde onvriendelijk “Ja, hallo, maar dit is alleen een aanvraag hoor!”. De vrouw voor mij (die al geholpen werd), vond het ook zo vreemd dat ze tegen mevrouw L (de lange medewerkster) zei dat het niet netjes is, bovendien hebben de mensen in de rij misschien ook dezelfde “aanvraag”. Toen ik aan de beurt was, heb ik meteen mijn mening gegeven en mevrouw L vriendelijk zei: “U heeft gelijk. Maar normaal sta ik hier alleen, vandaag gaat ze (K) meehelpen, vandaar dat ze niet weet hoe we hier werken.” Ik vind het geen reden, is mevrouw K nu echt zo dom dat ze niet weet dat bij zulke balie first-come-first-serve gehanteerd wordt.

Gewenste Oplossing:

Dat Bijenkorf in de toekomst haar medewerkers erop attent maakt dat ook hun vrienden/familie in de rij hoort te staan!

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Bijenkorf in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bijenkorf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door