Klacht: Bij ziggo moet je 3 keer betalen bij achterstand

arti3007 op 24 september 2014 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Ik ben al jaren klant bij Ziggo.
Normaal komen de facturen binnen via de FINbox digitale acceptgiro.
Nu ben ik de laatste tijd zelden thuis door mijn scheiding.
En heb ik de laatste tijd geen digitale acceptgiro meer gekregen van Ziggo (kwam ik helaas te laat achter)

Vorige maand was ik weer eens thuis en zie ik 2 brieven van Ziggo op de mat liggen.
Een laatste herinnering en een waarschuwing voor tijdelijke afsluiting.

Ik klim dus meteen in de telefoon voor opheldering.
Blijkt dat ik 2 maanden achtertstand heb en met betaling van 130 euro kan ik de afsluiting voorkomen.

Ik vraag hoe het kan dat ik geen FINbox acceptgiro’s van Ziggo meer krijg.
Antwoord is: geen idee, maar U moet zelf in de gaten houden of de betalingen op de juiste datum geschieden. (leuk antwoord, zeer klantvriendelijk)

Ok vraag ik waarom ik geen eerdere medlingen heb gehad, anders dan een laatste herinnering en een waarschuwing voor tijdelijke afsluiting.

Blijkt dat men mij dus al 2 herinneringen had gestuurd (welke ik nooit ontvangen heb).
Had ik deze gezien was er betaald en was er geen probleem geweest.

Ik vraag waarom ziggo geen mail verstuurd met een herinnering.
Antwoord: dit is te veel werk.
Ik vraag mij af waarom Ziggo een internet service provider en dus digitaal bedrijf geen mails verstuurd voor zoiets belangrijks.

Het zou voor sommige klanten gemakkelijker en zou die klanten veel kosten besparen. Maar goed dan krijgt Ziggo de boetes niet binnen.

Ik had geen zin in lange discussies en heb die 130 euro betaald.

Je zou denken dat het daarmee opgelost is. Niets is minder waar.
Gisteren zie ik een mail (JA nu wel) van Ziggo met een factuur over 20 euro ivm kosten voor tijdelijke afsluiting.

Ik dacht dat mij aan de telefoon was gezegd dat ik een tijdelijke afsluiting kon voorkomen door het snel betalen van de 130 euro.

Natuurlijk neem ik weer contact op met Ziggo hierover.
Antwoord: Afsluitkosten zijn wel degelijk terecht. Betaling is pas bij ons binnengekomen na afsluiting. Jammer dat het zo heeft moeten lopen.

Tja, duidelijk verhaal.

Maar goed, Ziggo is voor mij geschiedenis. Ik heb alles opgezegd en voor mij nooit meer.

Deze praktijken kunnen niet de bedoeling zijn.

Klantvriendelijker en naar persoonlijke omstandigheden luisteren en van geval tot geval behandelen.

Geen beloftes aan de telefoon maken die later niet kloppen.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht arti3007

7 jaren geleden - Nog steeds niets gehoord, trieste zaak.

Reactie van de melder van de klacht arti3007

1 jaar geleden - En ook hier bijna 6 jaar later en nog niets geregeld of opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door arti3007