Klacht: Bezorging en klachtenafhandeling

op 25 januari 2018 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Na bestelling van 1 pakketje twee keer track & trace tot aan mijn huis gevolgd (leuk systeem want het werkt wel trouwens). Bij 0 stops te gaan kwam inderdaad zonder te stoppen de DPD bezorger voorbij, waarna ik een melding kreeg dat het pakket helaas niet bezorgd kon worden.

Website waar ik besteld had gecontacteerd, waarna zij zonder aarzelen een nieuwe order aanmaakten en verzonden.

Dat pakket werd wel bezorgd! Maar helaas 25 huizen verderop (ik woon op 426, bezorgplek 322), bij een onbekende persoon.

Nu, 4 dagen later, heb ik contact gezocht met DPD via telefoon (0900 nr dus heb 2x 30 minuten aan de lijn gehangen zonder iemand te spreken uiteindelijk), via e-mail (algemene mail en het mailadres voor klachten) en via Facebook. Op twee van bovengenoemde drie manieren kreeg ik geen antwoord. Via Facebook echter, kreeg ik te horen dat die persoon geen inzichtelijke info had en ik maar moest bellen of mailen. (Wat ik al 4 keer gedaan had).

Het is belachelijk dat ik geld betaal voor een “service” (de aanhalingstekens zijn alsnog een understatement) zonder ook maar een schijntje van persoonlijk contact te kunnen verkrijgen met iemand.

Op zijn minst is een compensatie voor bezorgkosten op zijn plaats. Afgezien van het feit dat ik (bij de 1e bestelpoging) 2 middagen thuis ben gebleven en niet heb kunnen werken.

Daarnaast, zolang ik mijn pakket nog niet heb (de vraag is of ik het ooit ga krijgen van nummero 322), een voorschot voor mijn bestelling. (40,75 euro)

Over een aantal dagen ben ik weg voor 7 maanden en het was essentieel voor mijn bestelling er vorige week te zijn.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Edward-Jan Liem

5 maanden geleden - Kansloze klachtenafhandeling. Nergens krijg ik een reactie. Nogmaals een keer geprobeerd iets te bestellen dat met DPD geleverd wordt. Weer niks ontvangen. Reviews op internet zeggen alles over deze zaak. (Op de reviews van medewerkers na, ego trippende eikels) Dat DPD nog niet failliet is is een wonder, al hoop ik oprecht dat dit snel gebeurt. Aan alle webshops: gebruik alsjebliéft een andere pakketjesboer, dit werkt echt voor geen meter.

Bericht van DPD

5 maanden geleden - Hallo Edward, Bedankt voor je bericht en onze excuses voor de latere reactie. Ik heb dit overlegt met de leidingevende, het heeft helaas even geduurd. Namens DPD onze welgemeende excuses voor alle ongemak. Dit is zeker niet de wijze van dienstverlening zoals die ons voor ogen staat. Ter compensatie bied ik graag een tegemoetkoming aan. Wat vindt je van een coulance van 50 euro? Als je je hierin kan vinden, ontvang ik graag je rekeningnummer. We horen graag. Vriendleijke groeten, Maria

Reactie van de melder van de klacht Edward-Jan Liem

5 maanden geleden - Beste Maria, Jammer dat het even geduurd heeft en dat in eerste instantie mijn klacht niet behandeld zou worden via deze site. Anderzijds wel weer prettig dat ik eindelijk een antwoord krijg van iemand met daarin een oplossing voor dit probleem. Een coulance van 50 euro lijkt mij voldoende en op zijn plaats. Is er een e-mail adres of telefoonnummer waar ik mijn bankrekeningnummer kan doorgeven? U begrijpt dat ik dit liever niet openbaar doe. Wel wil ik DPD ten zeerste op het hart drukken alsnog een onderzoek in te stellen naar de bezorger Baris. Zijn achternaam heb ik volgens beleid niet gekregen, maar had met hem een afspraak gemaakt over de bezorging en daar heeft hij zich niet aan gehouden. Eventueel heb ik een gespreksopname daarvan die ik jullie kan toesturen. Graag hoor ik van je, Vriendelijke groet, Edward-Jan

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 08 februari 2018 om 14:51 geantwoord