Klacht: Bezorging

op 29 april 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Het is nu een aantal keer voorgekomen dat ik een pakket via DPD geleverd zou krijgen. Bij geen enkele andere bezorgdienst ben ik ontevreden behalve bij DPD.
Ik bestel een pakket via een website, dat gaat over het algemeen goed. Alleen bij de bezorging gaat het mis. Ik heb nu een aantal keer een briefje aangetroffen dat ik niet thuis was op het moment van bezorging, dat kan gebeuren. Alleen wordt het pakket dan direct naar een depot gebracht, in plaats van bij de buren of nog een tweede bezorgmoment. Ik betaal fors om een pakket thuis afgeleverd te krijgen en ik vind het schandalig dat ik dan alsnog naar het centrum kan en betaald moet parkeren, en dan ook nog regelmatig een tweede keer terug kan omdat het pakketje nog niet op de afgesproken dag op het depot is.
Ik begrijp dat meer mensen dezelfde klacht hebben, maar voor mij zal het in de toekomst zo zijn dat als een bedrijf met DPD bezorgt ik niet meer zal bestellen. Kan dan net zo goed direct naar het centrum gaan.

Ik ben tevreden bij een tweede bezorgmoment, of aflevering bij de buren. Of geld terug als ik het pakket op een depot moet ophalen. Bij geen enkele andere bezorgdienst heb ik ooit mijn pakket op moeten halen op een depot. Het kan dus wel!!!

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 29 april 2016 om 14:26 geantwoord

Beste Ayla80,
Bedankt voor je bericht. Het is inderdaad zo dat wij een pakket, na een eerste niet gelukte afleverpoging (en de buren zijn er ook niet om je pakket in ontvangst te nemen) bij een Pickup parcelshop in de buurt afgeven. Op deze manier hoef je niet nog een dag op de chauffeur te wachten en kun je het pakket ophalen wanneer het jou uitkomt. Om de kans te vergroten dat je thuis bent op het moment dat de chauffeur je pakket komt leveren, sturen wij in de ochtend een mail met daarin het tijdvenster waarbinnen hij langs komt, in jouw geval was dat tussen 13:34 - 14:34 uur. Excuses voor het ongemak, hopelijk gaat het de volgende keer goed!
Groet Hanneke

Heeft op 02 mei 2016 om 13:24 geantwoord

Het is niet de eerste keer dat dit gebeurd, en de buren zijn 24/7 thuis. Er is niet eens een poging gedaan om bij de buren af te leveren. Vorige keer kreeg ik de mededeling dat er niet bij buren afgeleverd wordt door DPD dus deze reactie slaat nergens op. Ga wat aan het probleem doen als zoveel mensen hier last van hebben, dat is service. Ik BETAAL om het THUIS afgeleverd te krijgen anders kan ik net zo goed de lokale winkels ondersteunen in deze moeilijke tijd door het product daar te kopen. Ik kies voor het gemak van thuislevering. Jammer voor de internetbedrijven die zaken met jullie doen, maar als ik het van te voren weet dat ze zaken met DPD doen zal ik er niet meer bestellen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ayla80