Klacht: Bezint eer ge begint

op 13 januari 2014 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Ik ben pas verhuisd en wou mij aanmelden voor een energiecontract. Op 9-12-2013 heb ik mij dus aangemeld via gaslicht.com voor een energiecontract bij Essent. Al heel snel kreeg ik bevestigingen op mijn mail. Alles was geregeld en ik moest nog alleen wachten op een meterstandenkaart. Alles zag er goed en netjes uit. Maar schijn bedriegt. Ik kreeg nooit een meterstandenkaart opgestuurd. Ik kreeg wel een brief van Liander. Dat ik geen contract heb lopen bij een energiebedrijf en dat binnen twee weken mijn elektra en gas word afgesloten als ik niet snel een contract afsluit. Een brief waar ik echt heel erg van ben geschrokken. Ik heb meteen contact opgenomen met essent voor duidelijkheid. Ik vertel de medewerker (Rens) het hele probleem en vraag wat ik nu moet doen. Rens zegt dat hij een nieuw contract gaat opstellen voor mij met dezelfde tarieven en dat dan alles goed komt. Misschien voet u dit al aankomen, maar ik kreeg een nieuwe mail met totaal andere tarieven. (Daarnaast zei rens dat ik hier geen bedenktijd op kan zetten en dat dat wel verstandig is voor liander. Zo zou ik volgens rens een afsluiting voorkomen.)Ik had voor essent gekozen omdat essent een actie hanteerde, namelijk 100% korting op vastrecht. In het contract van Rens stond wel vastrecht. Ik heb dus een heel ander contract gekregen van rens. Ik voelde me echt belazerd. En naast alle verhuisproblemen krijg ik nu ook nog is dit erbij. Ik bel de volgende dag weer essent op en krijg Karin aan de lijn. Karin zegt dat zij contact op gaat nemen met een hogere afdeling en dat zij de contract van 9-12-2013 gewoon gaat doorvoeren. Het probleem volgens Karin is dat het systeem een storing had waardoor mijn contract niet is doorgevoerd. Karin zegt dat zij alles voor me gaat regelen en dat ik me verder niet meer druk hoeft te maken. Jammer genoeg heb ik helemaal geen mail van Karin gehad en ben ik in nog meer onzekerheid gegooid. Ik heb vanmiddag Essent weer gecontacteerd en dit keer kreeg ik Mevrouw Koning aan de lijn. Mevrouw koning heb ik het hele probleem weer opnieuw uitgelegd(Voor de derde keer dus). Mevrouw koning kan op de computer niet de brief zien die ik heb gekregen met de tarieven??? Ik moest van Mevrouw Koning als bewijs via een contactformulier de tarieven opsturen naar Essent en haar naam erbij zetten.Ik heb de mail opgezocht en via de website van Essent de brief opgestuurd naar mevrouw koning.

Ik vind het erg dat ik dingen zelf moet gaan opsturen naar essent en dat zij dat niet zelf kunnen zien. Ik vind het erg dat er zoveel problemen zijn bij het aanmelden voor een energiecontract. Ik vind het erg dat Rens mij zomaar een contract aansmeert (en als ik hem graag wil spreken zegt de medewerker dat zij mij niet mag doorverbinden met andere medewerkers). Ik vind het jammer dat ik als klant zo word behandeld. Ik vind het jammer dat Essent mij dit aandoet naast alle verhuisproblemen die ik aan mijn hoofd heb.

De contract krijgen waar ik mij voor heb aangemeld of geen contract. Dan zal ik noodgedwongen naar een ander energiebedrijf moeten gaan. Daarnaast wil ik excuses van Essent dat zij mij zomaar een nieuw contract word aansmeren ZONDER BEDENKTIJD. En hoe Essent dit verder wilt oplossen met mij laat ik helemaal aan hun over.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 13 januari 2014 om 10:55 geantwoord

Geachte heer Agalf,

Ik heb u zojuist telefonisch gesproken over uw klacht. Mijn collega heeft u, vanwege de brief van uw netbeheerder, op 7 januari 2014 met spoed aangemeld. Ik vind het jammer dat er toen niet duidelijk aan u is gemeld, dat hiervoor de bedenktijd moest komen te vervallen en dat in eerste instantie de verkeerde tarieven zouden worden bevestigd. Op 13 januari is aan u bevestigd per e-mail dat u middels correctie binnen zeven weken de juiste tarieven bevestigd krijgt. Zoals eerder aan u bevestigd ontvangt u na een jaar een bedrag van 25 euro. Verder heb ik met u afgesproken dat ik voor het aantal keren dat u met ons telefonisch heeft contact op moeten nemen uit coulance een bedrag van 5 euro naar u overmaak.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Richard
Essent Klantenservice
Webcare

Heeft op 13 januari 2014 om 13:39 geantwoord

Ik ben superblij met de hulp van Richard. Ik ben goed geholpen en me contract gaat nu gewoon lopen. Ik moet nog wel de correctie van de tarieven krijgen. Dat is af wachten maar ik heb alle vertrouwen in. Bedankt Richard

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Essent beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door salah